مهار آتش سوزی در کارخانه تولید مقوا و کارتن ایبک آباد اراک

 آتش سوزی کارخانه تولید مقوا و کارتن ایبک آباد اراک مصدومی در پی نداشت.

 صابری معاون عملیات سازمان آتش نشانی اراک گفت: کارخانه تولید مقوا و کارتن که بامداد روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در شهرک صنعتی ایبک آباد طعمه حریق شده بود با تلاش آتش نشانان ۴ ایستگاه مهار و خاموش شد.

 صابری افزود: با تماس نگهبان یک کارخانه تولیدی با سامانه ۱۲۵ و اعلام خبر بروز آتش سوزی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک، زنگ آتش نشانی ایستگاه‌های شماره ۱، ۲، ۴ و ۱۱ را در ساعت ۴:۲۸ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) به صدا درآورد و آتش نشانان به محل حادثه در شهرک صنعتی ایبک آباد، خیابان شبنم ۳ اعزام شدند.

او اضافه کرد: با رسیدن آتش نشانان از همان دقایق ابتدایی بروز آتش سوزی در محل حادثه مشاهده شد که محل تولید کارتن و مقوای کارخانه نوآوران در شهرک صنعتی ایبک آباد به علت نامعلومی طعمه حریق شده و زبانه‌های آتش و دود ناشی از آتش سوزی به قدری زیاد بود که از فاصله دور قابل مشاهده بود.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی اراک با اشاره به اینکه نوع ماده سوختنی این حریق که کارتن و مقوا می‌باشد قابلیت اشتعال بالایی داشته و هر لحظه بر گسترش حریق افزوده می‌شد ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق کارخانه و پس از تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی، با بکارگیری تجهیزات ویژه و چندین رشته لوله آبدهی آتش نشانی خود را به کانون آتش سوزی رسانده و مشغول مهار شعله‌های آتش شدند.

او تصریح کرد: پس از نزدیک به ۴ ساعت تلاش بی وقفه و نفس گیر آتش نشانان، شعله‌های سرکش آتش مهار و خاموش شد، اما خام سوزی کارتن‌های سوخته و ایجاد دود غلیظ ناشی از آن همچنان وجود داشت که در ادامه با بکارگیری دستگاه‌های دمنده مکنده، عملیات تخلیه دود صورت گرفت.

 صابری عنوان کرد: در اینگونه حریق‌ها جابجایی لوازم نیم سوخته و خارج کردن آن‌ها از محل آتش سوزی جهت جلوگیری از بروز مجدد حریق امری اجتناب ناپذیر می‌باشد که با هماهنگی دفتر مدیریت بحران استانداری مرکزی یک دستگاه لودر به محل حادثه اعزام شد و عملیات تخلیه و جابجایی کارتن‌ها و کاغذ‌های نیمه سوخته انجام گرفت.

 معاون عملیات سازمان آتش نشانی اراک در پایان گفت: خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت، اما خسارت‌های مالی زیادی از خود به جای گذاشت و علت بروز آن توسط کارشناسان ایمنی این سازمان در دست بررسی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.