پرداخت ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از پرداخت بیش از ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای سال گذشته تاکنون در استان خبر داد. 

یوسف شعبانی گفت: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است که تاکنون ۹۸۰ میلیارد ریال معادل ۸۹ درصد به متقاضیان اختصاص یافته است.

او، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم دانست و افزود: بر اساس گزارش دریافتی از بانک‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون تعداد هزار و ۹۱۶ نفر با معرفی دستگاه‌های اجرایی از تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی بهره بردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات در بخش‌های مختلف صنایع دستی، خدماتی، صنعتی، فرهنگی و کشاورزی با نرخ سود چهار درصد از طریق ثبت نام در سایت مشاغل خانگی پرداخت می‌شود و جامعه هدف این تسهیلات، زنان سرپرست خانوار، زنان روستایی و شهری دارای مهارت و همچنین جوانان هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه ۶۲۰ رشته فعالیت مشاغل خانگی در سامانه مرتبط در استان همدان ثبت شده است، افزود: بیشترین استقبال از طرح‌های خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی و همچنین در بخش کشاورزی مشاغلی از جمله پرورش دام و مواد غذایی بوده است.

او با اشاره به توزیع تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان گفت: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری تاکنون ابلاغ شده و در صورت ابلاغ اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: ۲ هزار نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق ۲۳ مرکز کاریابی در استان همدان مشغول به کار شدند.

در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir ثبت نام می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام می‌دهند، بیش از ۳۰۰ رسته شغلی در این سامانه مشخص و معرفی شده است.

بر اساس تبصره بند ۶ ماده هفت قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی «بانک مرکزی» موظف است با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه توزیع منابع قرض‌الحسنه برای مشاغل و کسب‌وکار‌های خانگی را با توجه به اولویت و اهمیت انواع مشاغل خانگی و سهم هر استان تعیین و در ابتدای هر سال به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.