تعریض معابر بافت تاریخی قم، مزیت طرح جدید کمیسیون ماده پنج

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت:بزرگ‌ترین مزیت طرح جدید کمیسیون ماده پنج در بافت تاریخی قم تعریض معابر است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بافت تاریخی مصوب ۳۱۵ هکتار مساحت دارد، اما در طرحی که میراث فرهنگی به عنوان طرح بافت تاریخی آورده بود مساحت بیشتر بود و مورد قبول کمیسیون ماده پنج قرار نگرفت.

جلال حقیقی با اشاره به معرفی ۶۷۵ خانه به عنوان خانه تاریخی از سوی اداره کل میراث فرهنگی به کمیسیون ماده پنج استان به عنوان خانه‌های با ارزش افزود: در بازدید هیات سه نفره از میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری از این خانه‌ها حدود ۴۰۰ خانه با ارزش میراث فرهنگی احصا شد و کمیسیون ماده پنج آن‌ها را به عنوان خانه با ارزش تایید کرد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه در مورد ۴۰۰ خانه مصوب شده با ارزش، ساخت و ساز‌ها در حاشیه آن‌ها مطابق با ضابطه بافت تاریخی انجام می‌شود، اما در بقیه نقاط طبق طرح تفصیلی شهر قم عمل می‌شود گفت: در برخی نقاط ساخت و ساز با تراکم کم خواهد بود، در برخی نقاط ویلایی احداث می‌شود و در برخی مکان‌ها اجازه احداث طبقه بیشتر را شاهد هستیم.

رئیس دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به بزرگ‌ترین مزیت تصمیم جدید در مورد بافت تاریخی شهر قم افزود: زمانی در محدوده ۳۱۵ هکتار هر اقدامی نیازمند مجوز میراث فرهنگی بود، اما اکنون معابر یکی از مطالبات اصلی مردم را می‌توان به راحتی تعریض کرد و نیاز به مجوز میراث فرهنگی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار