تجلیل از فعالان قرآنی ماه مبارک رمضان

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان از فعالان و برگزیدگان رویداد‌های محافل قرآنی در ماه مبارک رمضان تجلیل و از پوستر شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامّتان استان رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در راس فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی وقتی یک عالمه دلسوز قرار بگیردنتیجه اش همین موفقیت در استان می‌شود، گفت:هم از نظر حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها و هم از نظر عشق و علاقه مسئولان حاضر که این حرکت‌ها را شروع کردند قابل تقدیر هستند.

 امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مسجد خانه خدا، شریف‌ترین مکان روی زمین و جایگاه مناسبی برای حل مشکلات مسلمانان است، خاطر نشان کرد:مردمی بودن، هدفمندی و انسجام از مهمترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است و نگاه تشکیلاتی محور و جریان ساز بودن آن در عرصه فرهنگ استان می‌تواند به تحقق احیای کارکرد‌های قدیمی مساجد بیانجامد.

 او ادامه داد: بر مبنای سفارش مقام معظم رهبری باید در زیر ساخت‌های فرهنگی کشور تحول مبنایی ایجاد شود ومساجد باید مرکز ثقل فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی باشد، همچنین روح تعهد و مسئولیت باید در جامعه به برکت این فعالیت‌های مساجد افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاهی برای تقویت آموزه‌های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها باشد، گفت: باید از مساجد برای ارتقای سطح دینی و فرهنکی جامعه بهره برد، مسجد بهترین بستر برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

آل هاشم  تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در مورد ماموریت اصلی خود احساس تکلیف بکنند و ارتباط مداوم با ساختار و بدنه مسجد از حیث‌های مختلف مانند کتاب، شعر، سرود، داستان و نمایش و خط داشته باشد.

اواظهار داشت: کانون‌های مساجد باید در عرصه فرهنگ و هنر حرفی برای گفتن داشته باشند و درتحقق این برنامه بیش از پیش برنامه ریزی کنند و در این بین همراهی سازمان‌های دیگر می‌تواند موثر باشد.

او افزود: اگر ادعای زمینه سازی ظهور را داریم باید مساجد فعالی داشته باشیم و فعالی ان به نمازگزاران و فعالیت‌های ان مسجد است، اینکه قرآن را در زندگی نسل جدید و جوان جامعه رواج می‌دهید باعث می‌شود الگویی مانندحاج قاسم و شهید باکری برای خود برگزینند شهدایی که هویت خدایی داشتند.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: متولیان امر باید با اقدامات فرهنگی متناسب و جامعه شناسانه و روان شناسانه واز طریق زیر ساخت‌ها و سخت افزار‌های موجود حلاوت حفظ و قرائت قران را برای مردم فراهم کنند.


آل هاشم  با بیان اینکه توصیه می‌کنم برنامه‌های قرانی منحصر به ماه رمضان نباشد ودر طول سال اجرا شود، گفت: تدوین بسته‌های تشویقی ناظر به علاقه مندی‌های کودکان می‌تواند زمینه حضور ان‌ها را در پایگاه‌های مساجدایجاد کند و سبب انس انان با این مراکز شود.

بلاغی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: امروزه می‌توانیم بگوییم در حوزه‌های مختلف هر انچه که درمساجد شروع و پایه گذاری شده موفق بوده است، فرهنگ سازی در سطح جامعه و توزیع شبکه‌های فعال مساجد ازاقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

او  افزود: فعالیت‌های قرانی به یکصد کانون منتخب رسیده و مساجد محور فعالیت‌های قرانی شده است و ویژه برنامه‌ها در این مساجد برگزار می‌شود.

شفیعی مدیر کانوان‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طرحی اجراکردند که پایگاه قرانی در مساجد شاخص ایجاد و از امروز در مساجد منتخب استان آغاز می‌شود.

او  با اعلام اینکه شانزدهمین دوره جشنواره قرانی مدهامتان نیز از امروز اغاز می‌شود، گفت: بیش از یکصد محفل قرانی درماه رمضان برگزار شد که در ده محفل برگزیده، تصویر گری، قصه‌های قرانی، خطاطی و خوشنویسی و دوره‌های قصه گویی ویژه نونهالان برگزار شد.

برچسب ها: تجلیل ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار