رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد:

اضافه شدن هزار خودرو نجات تا پایان سال/ سلامت ۹۰ درصد زائران حج تایید شده است

کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر وزارت خانه یا دستگاه نیست بلکه از خود مردم و برای مردم است.

پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته هلال احمر گفت: امروز یکصد و یکمین سالگرد هلال احمر را جشن می‌گیریم قسمت اعظمی که با هلال احمر کار میکنند جوانان هستند که بدون هیچ چشم داشتی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: اگر سرلوحه کار ما احادیث و روایات باشد قطعا خدا کمک میکند و توفیقاتی نصیب خواهد شد.

کولیوند اظهار کرد: جمعیت هلال احمر وزارت خانه یا دستگاه نیست بلکه جمعیت یعنی همه با هم و از خود مردم و برای مردم است.

وی گفت: سال گذشته سال پر مخاطره و پر زحمت بود که توفیقاتی حاصل شد و روز‌های تلخ و شیرینی را پشت سر گذاشتیم، اما شیرینی آن بیشتر بود.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: روز دوشنبه این هفته اجتماع با شکوه با حضور صدور یک هزار نفر از جوانان سراسر کشور حضور پیدا خواهند که جشن با شکوه هلال احمر در این روز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت هلال احمر پیوستند، گفت: سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف کشور به مناسبت هفته درختکاری کاشته شد که به لحاظ زمانی رکورد دنیا در این خصوص شکسته شد.

رییس جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: مشکل بیمه برای امدادگران و نجاتگران نیز در سال گذشته بعد از ۲۰ سال تامین شد و امسال به دنبال تامین معیشت بهتر برای کارکنان عزیز هلال احمر در سراسر کشور هستیم.

کولیوند گفت: خانه‌های هلال امسال توسعه می‌یابد و سعی داریم همزمان که آماده امدادرسانی به مردم کشورمان در داخل هستیم به وقایع و اتفاقات کشور‌های دیگر نیز به عنوان خدمت بشر دوستانه توجه داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به جمعیت هلال احمر ایران تعلق گرفت در حالیکه ما ۱۶ هواپیما به زلزله ترکیه کمک کردیم، اما سایر کشور‌ها بیش از ۱۵۰ هواپیما به زلزله ترکیه کمک کرده بودند و این نشان به دلیل جانفشانی‌های نیرو‌های ما در این واقعه بود.

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: مولد سازی در راستای باز پس گیری اموالی که به ناحق از جمعیت هلال احمر گرفته شده بود سال گذشته به خوبی انجام گرفت.

کولیوند با اشاره به اینکه در حال تاسیس مرکز داده برای جمعیت هلال احمر هستیم، افزود: این مرکز داده باعث خواهد شد تا خدمات و انبار‌ها و عملیات جمعیت در این مرکز پایش و اندازه گیری شود و همچنین هزار دستگاه خودرو امداد و نجات تا پایان سال تحویل گرفته می‌شود.

وی در خصوص طرح نذر آب گفت: طرح نذر آب همچنان ادامه دارد و خدمت رسانی از سلامت و حتی توانمند سازی افراد را هم شامل را می‌شود و فقط بحث تأمین مستقیم آب نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به موضوع اضطراب حادثه دیدگان در بلایا و حوادث گفت: کمک به این بیماران با تیم‌های سحر صورت می‌گیرد و فعالیت این افراد اثر بخش است که در زلزله خوی و حادثه متروپل این موضوع بسیار مشهود بود.

کولیوند در خصوص همکاری هلال احمر با صلیب سرخ در روسیه گفت: همکاری دو جانبه و چند جانبه با کشور‌های مختلف از جمله روسیه داریم و صادرات تجهیزات پزشکی تولیدی ما به روسیه صورت می‌گیرد و همچنین تجارب موفق را منتقل می‌کنیم.

وی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر خدمات گفت: تحریم‌ها ظالمانه است و در مجمع صلیب سرخ تلاش کردیم مصوب کند که آثار تحریم را که کار ما را سخت می‌کنند.

کولیوند درباره بالگرد‌های دید در شب خاطرنشان کرد: تحریم‌ها مانع تأمین بالگرد‌های دید در شب است و ما این آثار ظالمانه را در مجمع صلیب سرخ سعی می‌کنیم ثبت تاریخی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بالگرد دید در شب نداریم و اگر تولید داخل شود در امدادرسانی کمک خواهد شد همچنین به دنبال نوسازی و افزایش بالگرد‌های موجود هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص تعداد بالاگرد‌های هلال احمر گفت: اکنون ۲۲ بالگرد داریم و برای هر استان یک مورد بالگرد نیاز است.

وی در خصوص وضعیت انبار‌های جمعیت هلال احمر گفت: دولت در سال گذشته یک مصوبه‌ای را داشت که متاسفانه سازمان برنامه و بودجه ۱۰ درصد از آن را تخصیص داد، اما در ماه مبارک رمضان خدمت معاون اول رئیس جمهور رسیدیم و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد که دوباره تمدید اعتبار شود و بتوانیم از این منبع انبار‌های خود را تجهیز بکنیم و ناوگان خودمان را مجهز بکنیم و این کار در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص برنامه‌ریزی جمعیت هلال احمر برای برگزاری مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: ما برنامه متفاوتی نسبت به سال گذشته خواهیم داشتم همچنین جمعیت طی فراخوانی از پزشکان در قالب موکب‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی درخواست کرده است تا برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کنند و در ادامه نیز شرایط متقاضیان بررسی خواهد شد.

کولیوند گفت: یکی دیگر از موضوعات بحث استقرار پایگاه‌های بهداشت و درمان و نجات در نقاط صفر مرزی عراق و همچنین در مسیر نجف و کربلا است به طوری که در مسیر پیاده‌روی اربعین به سمت کربلا در هر عمود یک پایگاه بهداشت و درمان مستقر خواهد شد. ضمن اینکه ۳ پایگاه نیز برای انجام عمل‌های جراحی دایر خواهد شد.

وی از برنامه‌ریزی جمعیت هلال احمر برای تامین دارو در اربعین امسال خبرداد و گفت: در این زمینه تمام برنامه‌ریزی‌ها تدارک دیده شده است و امسال برنامه پیاده‌روی اربعین منسجم و بهتر از سال گذشته انجام خواهد شد.  

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: امسال بیمارستان امام علی در نجف نیز در قالب خدمت‌رسانی به زائران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه از حذف واکسن فلج اطفال برای حجاج خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود دو واکسن مننژیت و فلج اطفال برای حجاج تزریق شود که اخیرا کشور عربستان اعلام کرده است که نیاز به تزریق این واکسن نیست.

کولیوند همچنین در ارتباط با جذب سرباز در جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته تعامل خوبی را با ستاد کل نیرو‌های مسلح داشتیم و در نهایت شرایط خوبی برای جذب امریه در جمعیت هلال احمر شکل گرفت و ما توانستیم با همکاری و همراهی ستاد کل نیرو‌های مسلح تعداد سربازان در جمعیت هلال احمر به دو برابر افزایش بدهیم؛ و این کار باعث می‌شود که امدادگران و داوطلبانی که در پایگاه‌های کم‌برخوردار فعال هستند دوران خدمت خود رادر جمعیت هلال احمر سپری بکنند.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد که داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در شهر به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشند گفت: بنده در ایام نوروز با توجه به اختیاراتی که داشتم دستور دادم که داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در آن ایام به صورت ۲۴ ساعته فعال باشند تا خدمت‌رسانی بهتر و مناسب‌تری را به هموطنان داشته باشیم. اما اینکه داروخانه‌های جمعیت هلال احمر در طول سال به صورت شبانه‌روزی فعال شوند نیاز به اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است و هنوز این مجوز صادر نشده است و قطعا در صورت اخذ مجوز داروخانه‌های جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط با موضوع موقوفات و فرآیند آن در این جمعیت گفت: این مسئله مهمی است و ما خوشبختانه شرایط خوبی را در این زمینه داریم.

کولیوند در خصوص آموزش و تربیت نیرو‌های در جمعیت هلال احمر گفت: توجه به نیرو‌های امدادگر، داوطلبان مورد توجه قرار دارد و در این زمینه ما آموزش‌های خوبی را برای امدادگران پیش‌بینی کرده‌ایم و از ظرفیت مساجد، خانه‌های هلال و ... استفاده خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور جمعیت هلال احمر در زلزله ترکیه در سال گذشته تصریح کرد: نیرو‌های ما برای خوشگذرانی و مانور و ... در آنجا حضور پیدا نکردند ضمن جمعیت هلال احمر نخستین گروه از جمعیت هلال احمر در میان کشور‌ها بود و در ترکیه حضور پیدا کرد و در همان لحظات اولیه همکاری خوبی بین نیرو‌های امداد، سپاه و ارتش برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان وجود داشت و خوشبختانه تعداد زیادی از افراد نیز در زیر آوار‌ها نجات پیدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.