استقبال اتحادیه آفریقا از مذاکرات صلح طرفین درگیری در سودان

اتحادیه آفریقا اعلام کرد گفتگو‌ها میان نمایندگان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع سودان در شهر جده را از نزدیک دنبال می‌کند.

همزمان با ورود هیئت‌هایی از ارتش و نیرو‌های واکنش سریع سودان به شهر جده عربستان برای آغاز گفتگو‌ها میان طرفین با هدف پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری آتش بس در این کشور، آمریکا و عربستان با صدور بیانیه مشترک از تصمیم طرفین درگیر در سودان برای آغاز گفتگو‌ها استقبال و ابراز امیدواری کردند این گفتگو‌ها زمینه و مقدمه‌ای برای حل اختلاف‌ها و دستیابی به توافق نهایی درباره پایان درگیری و خشونت در سودان باشد.

در همین حال اتحادیه آفریقا اعلام کرد گفتگو‌ها میان نمایندگان ارتش و نیرو‌های واکنش سریع سودان در شهر جده را از نزدیک دنبال می‌کند.

 اتحادیه آفریقا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای از طرفین درگیر در سودان خواست در اولین گام برای پایان دادن به درگیری‌ها و به خاطر مسایل بشردوستانه، در زمینه توقف درگیری و برقراری آتش بس در این کشور سریعا به توافق برسند.

 اتحادیه آفریقا تاکید کرد برقراری آتش بس در سودان می‌تواند اولین گام برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و امداد رسانی در سودان با هدف کاهش مشکلات و درد و رنج‌های شهروندان این کشور باشد که در پی تشدید درگیری‌های اخیر و قطعی برق و آب، با کمبود شدید مواد غذایی و سوخت مواجهند.

 اتحادیه آفریقا در این بیانیه از طرفین درگیر در سودان درخواست کرد با گشایش مسیر‌ها و گذرگاه‌های انسانی در مناطق درگیری با هدف تسهیل روند توزیع کمک‌های اساسی و اولیه میان افراد نیازمند و از سرگیری ارایه خدمات عمومی به شهروندان موافقت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار