صادرات پنج میلیون و ۹۱۸ هزار و ۹۰۸ دلاری شرکت کلرپارس تبریز

مدیرعامل شرکت کلر پارس از صادرات پنج میلیون و ۹۱۸ هزار و ۹۰۸ دلاری این شرکت در سال گذشته خبر داد.

باباپور گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن که چهار میلیون و ۵۲۷ هزار و ۵۵۶ دلار بود نزدیک به ۳۱ درصد بیشتر شده است و در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار تن محصولات تولیدی این شرکت به کشور‌های روسیه، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، آذربایجان، عراق و سوریه صادر شد که از نظر وزنی مشابه سال قبل از آن بود.

وی درآمد‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ را حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان درآمد شرکت در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که حدود ۴۹۸ میلیارد تومان بود ۱۷۱ درصد بیشتر شد و میزان سود خالص سالانه نیز در سال گذشته با ۷۶ درصد رشد به ۳۵۶ میلیارد تومان رسید که در تاریخ شرکت بی سابقه بود.

وی میزان تولیدات این شرکت در سال گذشته را ۱۳۰ هزار و ۳۸۴ تن اعلام کرد و افزود: این رقم در سال قبل از آن ۱۲۹ هزار و ۴۸۱ تن بود و بیشترین تولید در تاریخ این شرکت، سال گذشته رقم خورد.

 مدیرعامل شرکت کلر پارس  خاطرنشان کرد: شرکت از سال ۱۳۹۵ در روند صعودی از نظر تولید، فروش و صادرات قرار گرفت و به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی و به رغم بالا بودن قیمت برخی محصولات تولیدی در مقایسه با مشابه‌های خارجی، مشتریان خاص خود را دارد.

باباپور ادامه داد: ۳۷ درصد مشتریان به دلیل کیفیت بالا، ۱۴ درصد به دلیل مسافت نزدیک، ۱۴ درصد به دلیل قیمت، ۱۲ درصد به دلیل انحصاری بودن تولیدات و دیگر دلایل محصولات این شرکت را برای خرید و مصرف انتخاب می‌کنند.

وی  همچنین به فعالیت‌های این شرکت در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تولید پارافین کلره و آب اکسیژنه در انحصار این شرکت بوده و از نظر تولید کلر آلکالی نیز جزو برند‌های شناخته شده در کشوریم که نتیجه فعالیت‌های دانش بنیان شرکت است.

شرکت کلرپارس از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تبریز است که یکی از عمده تولیدکنندگان مواد مهم پاک‌کننده، کلر، پرکلرین، آب اکسیژنه، آب ژاول، پارافین کلره، سود سوزآور بوده که علاوه بر تامین نیاز‌های کشور، محصولات خود را به سایر کشور‌ها نیز صادر می‌کند.

محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار