ابطال مقرره تبعیض آمیز میان دانش آموزان عادی و استعدادهای درخشان

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مقرره تبعیض آمیز میان دانش آموزان عادی و استعدادهای درخشان باطل شد.

بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند ۵ بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۲/۱۳۹۹  مبنی بر پذیرش دانش آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعدادهای درخشان، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل مذکور را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل سوم و اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد. در رای مزبور آمده است؛ براساس بند ۹ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و مطابق اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند و به موجب اصل بیستم قانون اساسی، همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف ۵ از جزء «د-۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون های ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره ۵۰۱/۱۰۴ مورخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دائر بر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه برای آحاد ملت است، بنابراین با بند ۹ اصل سوم و اصول نوزدهم و بیستم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
با سلام بنده به عنوان یک فرهنگی درخواست اجرای عدالت رو دارم امسال دانش آموزانی بودن که به دلیل آزمون غیر استاندارد سمپاد در کمال ناباوری نتوستن قبول بشن در صورتی که در تمام مقاطع تحصیلی از نظر درسی و المپیاد کامپیوتر و مسابقات جهانی کانگورو و لیگ پایا و آزمونهای هوش بسیار خوش درخشیدند آیا این دانش آموزان بی استعداد هستند دانش آموزان بسیاری رو میشناسم که در آزمونهای مدرسه و امتحانات کتب درسی بسیار ضعیف عمل کردن و با کارنامه خیلی خوب وارد مدارس تیزهوشان شدن در صورتی که اصلا حقشون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
با سلام بنده به عنوان یک فرهنگی درخواست اجرای عدالت رو دارم امسال دانش اموزانی بودن که به دلیل آزمون غیر استاندارد سمپاد در کمال ناباوری نتوستن قبول بشن در صورتی که در تمام مقاطع تحصیلی از نظر درسی و المپیاد کامپیوتر و مسابقات جهانی کانگورو و لیگ پایا و آزمونهای هوش بسیار خوش درخشیدند آیا این دانش اموزان بی استعداد هستند دانش اموزانی.بسیاری رو میشناسم که در آزمونهای مدرسه و امتحانات کتب درسی بسیار ضعیف عمل کردن و با کارنامه خیلی خوب وارد مدارس تیزهوشان شدن در صورتی که اصلا حقشون نبود
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۵:۱۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
آقا یا خانم دانش آموز
ما از هیچ آزمونی هیچ ترسی نداریم ، ولی در شرایط یکسان و برابر
قابل قبول نیست که برای یک آزمون یکسان شما سه سال تست بزنی و ما فقط یک سال فرصت داشته باشبم . علاوه بر اینکه اصلا بحث هوش و این مسائل مطرح نیست ، من برای بچه های مدارس غیر سمپاد احترام قائلم . و همه رو رقیب خودم میدونم اما در شرایط مساوی و برابر
در ضمن فکر کنم لحن کلام شما اصلا مناسب نیست . ما در مدارس سمپاد به شیوه پژوهش محور کار میکنم نه تست زنی های بعضا سطحی
علاوه بر اینکه شرط معدل در سمپاد ۱۸ هست نه ۱۶ ، متاسفانه حتی اطلاعات درسنی در زمینه این موضوع ندارید .
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز
۱۹:۰۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
خدمت دانش آموزانی که ادعای هوش فراتر از دانش آموزان عادی می‌کنند
اگر شما سال هفتم با اعتماد به نفس بالا امتحان دادید و قبول شدید و کاملا به خود مطمئن هستید الان دیگر نباید نگران آزمون مجدد باشید .
شما که خیلی باهوش هستید و توانایی حل هر سوالی رو دارید !
دانش آموزی که دو برابر شما در کل سال درس می‌خواند و قصد شرکت در آزمون ورودی دارد در واقع با کسانی امتحان می‌دهند که هر لحظه تلاش می‌کنند اینکه معدل ۱۶ در مدارس سمپاد کسب کند واقعا کار سختی نیست بلکه سهل ترین کار است پس بیایید این ادعا و غرور و خودباوری رو کنار بگذارید تا بدانید واقعا میتوانید در حد یک دانش آموز عادی امتحان دهید ؟! صد در صد اینطور نیست چون شما با انبوهی از اطلاعات خاک خورده منتظر ورود به سال بعد بودید اما اینطور نیست
روز آزمون میبینمت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
این رای به نفع موسسات آموزشی است که پول بیشتری به جیب بزنند ،متاسفانه خیلی وقته سیستم آموزشی به سمت مدارس و موسسات غیرانتفاعی رفته ، اینهم روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
این رای به نفع موسسات آموزشی است که پول بیشتری به جیب بزنند ،متاسفانه خیلی وقته سیستم آموزشی به سمت مدارس و موسسات غیرانتفاعی رفته ، اینهم روش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
وقتی هیات تخصصی به نفع سمپاد نظرش رو اعلام کرده ، این به معنای غیر کارشناسی بودن رای اولیه است . ما از آقای توکلی به عنوان یک نماینده مجلس قدیمی بسیار بیشتر از اینها متوقع بودیم ، اینکه طرف عدالت و تخصص باشند . و دید کلی تری نسبت به موضوع داشته باشند .
Iran (Islamic Republic of)
Dina
۱۹:۱۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
ما یه بار آزمونمون رو دادیم و امتحان شدیم یه عالمه برای کلاس و کتاب هزینه کردیم اون موقع حدود ۱۰ میلیون و حتی بیشتر ! وقت مون و رو گذاشتیم و...
با هزار تا زحمت وارد مدرسه تیزهوشان شدیم حالا همون اول که وارد شدیم تابستون تو شهریور زود برامون کلاس گذاشتن و از ساعت ۷ تا ۱۲ می‌رفتیم مدرسه ...
بعد از اون از ریاضی های سخت که فقط تو دو هفته خونده بودیم آزمون دادیم !
یه هفته نگذشته بود که هر روز ساعت ۷ به مدت ۲ هفته از درس های ششم که به عبارتی اصلا برای ششم نبود و برای هفتم بود ما رفتیم و آزمون های تستی سخت آزمون دادیم که بر روی مستمر مهر مون تاثیر داشت
Iran (Islamic Republic of)
یک سمپادی
۲۲:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
من به عنوان یک دانش آموز سمپادی امتحان دوباره نمیدم و ترجیح میدم وارد یه مدرسه عادی بشم تا زیر باره حرف غیرمنطقی امتحان دوباره بدم اونم در شرایطی که برای ما پایه نهمی ها یک ماه وقت بیشتر نیست واقعا برای این سیستم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
۱- تمام دانش اموزان سمپاد در دوره هفتم شرکت کرده و قبول شده اند . و دلیلی ندارد مجدد آزمون بدهند.
۲- عموم ملت که از شرایط ورودی سمپاد اگاه بودند بهتر بود در همان دوره هفتم شرکت می کردند.و آزمون دهم برای سایر دانش اموزان به فرصت مجدد برای قبول نشده گان دوره ششم است لذا تبعیضی قائل نشده است.
۳- اگر قرار است تغییری هم ایجاد شود می بایست از ابتدای سالی که برای ورودی هفتم بر گزار میشود در دفترچه قید شود که تمامی دانش اموزان قبول شده در دوره هفتم می بایست برای دهم نیز امتحان بدهند نه اینکه بدون هیچ برنامه ریزی قانون موسسه تغییر کند.
۴ - در نهایت چه تبعیضی؟
۵- حال که یک موسسه بصورت تخصصی و با کیفیت در چندین سال مشغول به فعالیت می باشد و نتیجه گرفته در امور داخلی ان بدون هیچ تخصصی دخالت نمود.
Iran (Islamic Republic of)
رباب دانش
۲۰:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ممنون أز اقاي توكلي به خاطر ابطال أين مقرره الغيض اميز
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۰۰:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
رای دیوان کاملا نا عادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۲۳:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
این قانون به هیچ عنوان تبعیض آمیز نبوده است ، کجای دنیا از کسی که یکبار در یک آزمون قبول شده است دوباره آزمون گرفته میشود ؟ بچه های تیز هوش از هیچ آزمونی نمیترسند ، ولی در شرایط برابر و یکسان نه اینکه شما سه سال فرصت مطالعه و تست زنی داشته باشی و رقیبت فقط یکسال
این نابرابری و تبعیض هست .
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۱۷:۵۲ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این قانون کاملا تبعیض آمیز بوده و دیوان عدالت بدرستی رای داده است و همه باید در برابر قانون مساوی باشند
بچه های تیز هوش هم اینقدر برای امتحان نگران نباشند
Iran (Islamic Republic of)
مظلوم
۱۷:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
این قانون کاملا تبعیض آمیز بوده و دیوان عدالت بدرستی رای داده است و همه باید در برابر قانون مساوی باشند
بچه های تیز هوش هم اینقدر برای امتحان نگران نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
با سلام اگه واقعا به صورت عادلانه قبول شده باشند و واقعا از امکانات درست استفاده کرده باشند این آزمون رو هم با سر بلندی رد می کنند در غیر این صورت اگر نمی توانند این ازمون رو قبول بشن پس قطعا استفاده نکرده اند . بعضی ها می گن که نه بچه ما استرس داره برای امتحان چون آماده نیست پس ازتون خواهش برید و در مورد اینکه هوش چیست صحبت کنید
United States of America
علی مهدیپور
۱۹:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
با سلام هیئت تخصصی دیوان اعتراض سمپاد را وارد دانسته لذا رای صادره می‌بایست جهت ابطال به دیوان برگردد با تشکر از سمپاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
این رای غیر کارشناسی و تبعیض آمیز هست ! به هیچ عنوان مبنای تخصصی نداره، کسانی که این رای رو صادر کردند، متاسفانه از نظر تخصصی استفاده نکرده اند ، کاش به صورت منطقی و اصولی مساله مورد رسیدگی قرار بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ملک
۱۶:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
لطفا ، در مورد رای هیات تخصصی دیوان ، در مورد رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورد سمپاد اطلاع رسانی کنید ، ممنون این رای ناعادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
لطفا ، در مورد رای هیا ت تخصصی دیوان ، در مورد رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در مورد سمپاد اطلاع رسانی کنید ، ممنون این
رای ناعادلانه و غیر کارشناسی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
ما حتما نسبت به این رای ناعادلانه و تبعیض آمیز اعتراض و شکایت داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
خبر گزاری خبرنگاران جوان ، وظیفه شما انعکاس خبر هست نه قضاوت در مورد رای صادره ، عنوان شما برای این خبر ، جانب دارانه است . این رای تبعیض آمیز و بی منطق هست ، بچه ای که برای یک دوره ۶ ساله پذیرفته شده است ، برای چه دوباره باید آزمون بدهد ، از این به بعد کنکور رو هم سه الی چهار بار برگزار کنند ، چون یک عده قبول نشدند .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
این رای کاملا غیر کارشناسی و تبعیض امیز هست ، در زمان ثبت نام چنین رای وجود نداشته است .
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۰۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
این رای کاملا غیر کارشناسی و تبعیض امیز هست ، در زمان ثبت نام چنین رای وجود نداشته است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
این رای ناعادلانه و غیر کارشناسی است ، کسانی که چنین رای را صادر کرده اند هیچ ذهنیت درستی از مدارس سمپاد نداشته اند . علاوه بر اینکه بر طبق این مصوبه ناعادلانه ، باید هر دوسال یک بار آزمون در کلیه پایه ها برگزار شود ، تا عدالت بیمعنی مد نظر مافیای تست زنی براورده شود . علاوه بر اینکه قانون عطف به ماسبق نمیشود ، و این نهایت ظلم در حق بچه های بااستعداد این سرزمین هست که برخلاف سایرین فقط باید طی یک سال برای آزمونی آماده شوند که دیگران سه سال برای آن فرصت داشته اند .
Iran (Islamic Republic of)
Fjh
۱۷:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
مزخرفتر از اینم مگه میتونه باشه دختر من سه سال شب وروز نداره از همه ز بچه گیش زده فقط درس خونده با معدل بیست تو تیز هوشان حالا باید آزمون بده سوال من اینه آفای مسئول اگا دخترم قبول نشه این چند سال زحمتش کجا میره فکر کردید چه ضربه ی روحی به اینا وارد میشه میدونی ممکنه بنا به شرایط سنی نامناسب این دوره خیلی از این بچه ها حتی خود کشی کنن اون موقع کی جوابگو میشه یکن فکر می کردی بعد قانون می نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
باسلام
اونایی که این قانون رو لغو کردند مطمئنا کارشناسی درستی از این مقوله نداشتند.امتحان دوباره بالای ۹۰ درصد همین دانش آموزان فعلی قبول خواهند شد این وسط فقط یه باند مافیایی میتونه کتابهاشو بفروشه و یک استرس و اتلاف وقت برای دانش آموزان بشه ضمن اینکه هزینه های بیهوده ای روی دست سازمان سنجش میمونه .وقتی امتحان هفتم صرفا تست هوشه دوباره همون قبول شدگان در آزمون دهم هم قبول میشن تا حالا کسی ضریب هوشیش با درس خوندن افزایش پیدا نکرده
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۸:۲۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی عدالتی میدونین یعنی چی؟ یعنی دانش آموزی با بار علمی بسیار بالاتر ار دانش آموزان سمپادی که به هر دلیل و مشکل نتونسته آزمون پایه ششم به هفتم رو قبول بشه، باید تا آخر در یک مدرسه عادی بمونه چون اگه بخوان دانش آموزای سمپاد رو برای دبیرستان بپذیرند دیگه خیلی بتونن ظرفیت جذب کنن در حد ۲ یا ۳ نفر! و دانش آموزای سمپاد تا آخر دبیرستان داخل سمپاد باشن و کنکورشون تضمین بشه. اگه واقعا راست میگین که دانش آموزان سمپاد اینقدر تلاش و کوشش کردن و تا ساعت ۲ مدرسه بودن خب دیگه نگرانیتون چیه؟ همونا از دوباره قبول میشن
ولی با این آزمون پایه ششم حق خیلی از دانش آموزان کوشا ضایع شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
تکمیل ظرفیت به هیچ عنوان ۲ الی ۳ نفر نیست ، بلکه فقط در شهر ما در تکمیل ظرفیت بالای ۳۰ الی ۴۰ نفر هست ، ثانیا در دوره ششم ، همه ما شرایط رو میدونستیم و بهش واقف بودیم پس تبعیضی اتفاق نیوفتاده ، حالا اگر مثلا کسی قبول نشده ، آیا این تبعیض نارواست ؟ تو رو خدا کمی فکر کنید . سمپاد یک مجموعه پژوهش محور هست ، با این کوته فکری آینده مملکت رو به فنا میدید . تازه اگر قراره قانوتی تصویب بشه باید برای ورودی های جدید باشه که والدین بتونن تصمیم بگیرن که بچه شون سه سال در شرایط سخت باشه یا نه ، همون نهم به دهم در آزمون شرکت کنند . با این شرایط کیفیت سمپاد متوسطه اول به شدت افت میکنه . متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
Parsa.Mashkat
۱۹:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
خب اولا اونایی که میگن ما حقمون ضایع میشه
آقا مگه شما ۳ سال تو تیزهوشان نبودید خب شما باید در نتیجه سطح سوادتون از مدارس عادی بسیار بیشتر باشه
خب میگین شما از ساعت ۲ تو مدرسه هستید عزیز نا هم تا ساعت ۶ ) حالا بعضی مدارس خوب (
سوما شمایی که میگید با تیزهوش هستید خب تیزهوش که نباید تیزهوشیشو از دست بده پس میتونه امتحان رو دوباره بده
چهارما میگید که ما کتاب رو نخوندم خب شما که کتابتون با نا فرق میکنه و سطحش بیشتره بازم چی میگید
واقعا که واسه خودتون حق همه رو میخواین ضایع کنید
بی عدالتی نیست بلکه خود عدالته
Iran (Islamic Republic of)
دنیل
۱۴:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر عالی
کاش امسال اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با روح و روان بچه های ما دارن بازی میکنن خرا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایران و عدالت...؟؟
ما کلی زحمت کشیدیم و تست زدیم الآنم کلی هزینه داریم میکنیم مدارس سمپاد مجانی نیست کلی درسهای اضافه می‌خونیم بعد باید بیایم با بچه های عادی امتحان بدیم...
کجا بودن این بچه ها اون موقع که ما به فکر بودیم
باید چوب بی فکرشون رو ما بخوریم
خب اونها هم به موقعش خوب درس می‌خواندم و تو آزمون شرکت میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانون به گذشته بر نمی‌گردد وبرای زمان آینده هست و شامل آنهایی که کلاس هفتم وهشتم مدارس سمپاد هستند نمیشود وکسانی که امسال می‌خواهند تیزهوشان هفتم شرکت کنند را شامل می‌شود خواهشا بررسی شود
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۹:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
از نظر من این قانون اشتباه هست من ششم خواندم و قبول شدم و خودم را یک بار اثبات کردم حالا کسانی که اصلا نخواندن و از هفتم شروع به تست استعداد تحلیلی کردن و الان آماده هستند که این آزمون را بدهند ولی من که در تیزهوشانم از هفتم تا الان یک تست استعداد تحلیلی نزدم بعد ما ها حذف می شویم و دیگر افرادی که شاید اندازه ما برای ششم به هفتم تلاش نکردند قبول می شوند.و ما از تفریحاتمان زدیم و الان هم داریم در تیزهوشان با آزمون های که دارد تلاش می کنیم حداقل کاری می کردند که از اول یک کلاس هم استعداد تحلیلی داشتیم و الان خیلی ها در این موضوع جلو زدن و دیگر برای ما دیره
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۷:۲۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
#نه_به_آزمون_دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا من باید بیام دوبار آزمون بدم با بچه هایی که اون موقع نخوندن ولی من خوندم و از نوجوانیم گذشتم کجاش عدالت هاااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون موقع که من عین چی می‌خوندم دوستام تو مسافرت بودن الان هم بازم باید مثل اونا آزمون بدم این بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
مبی
۱۵:۴۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم کار درستی هست ماهم پا به پای شما درس اضافه بر کتاب خوندیم و از تفریح زدیم شما معلم خوب داشتید ولی ما مطالب اضافه در مدرسه حق نداشتیم یادبگیریم و باید مجازی به سختی با کلی کتاب کار یاد میگرفتیم شماهم که این همه درس خوندید حتما میتونید از پسش بر بیاین دیگه پس اعتراض نکنید ولی بدونین توی این سه سال به ماهم خوش نگذشته ما دوبرابر مجبور بودیم وقت بذاریم وقتی برای آموزش وقتی برای تست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با توجه به اینکه قانون عطف به ما سبق نمیشود ؛
این تغییرات اگه تصویب نهایی شود ، نباید شامل دانش آموزانی شود که الان هفتم و هشتم تیزهوشان هستند به دلیل اینکه این بخشنامه از شرایط ثبت نام آنها بوده و مدارس سمپاد و دانش آموزان و اولیا بر اساس شش سال برنامه ریزی کرده اند لذا صرفا باید برای دانش آموزانی که من بعد میخوان آزمون ششم به هفتم بدن اعمال گردد.
Germany
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با احترام به نظر همه.اگر قطعی بشه تصمیم درستیه.البته منصفانه قضاوت کردن تو این شرایط واقعا سخته.استرس امتحان هفتم رو همه بچه ها کشیدن حتی اگر قبول نشده باشن.در طول این سه سال هم خونه نخوابیدن.خیلی هاشون بیشتر از عزیزان قبول شده زحمت کشیدن.حالا بماند در آزمون قبلی چه اشتباهاتی شد.برای اثبات ادعاهامون بهتره نگران ازمون دوباره نباشیم.بالاخره به قول شما با بچه های عادی رقابت میکنن!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۱۸ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
کاملا اشتباه میفرمایید ، از اول به ما میگفتند که سه سال دیگه آزمون دارید ، هیچ مشکلی نبود ، ولی الان که شما سه ساله داری تست میزنی ، نه دیگه ، عدالت باید برقرار باشه
Iran (Islamic Republic of)
مادر سمپادی.ش ش
۰۱:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام،امتحان اصلی سمپاد از ششم به هفتم هست و در طول این سه سال دوره متوسطه اول بچه های دروس خیلی بیشتر از مقطع تحصیلی رو یاد میگیرند و سه سال دوم هم ادامه دروس با برنامه ریزی که از سمپاد شده و خیلی از بچه تمام فکرشون شرکت در المپیاد هست و اینکه دوباره بخوان یه سری درس های تحلیلی و هوش را تست کار کنند اصلا درست نیست چون یک بار این مرحله رو طی کردند .به نظرم کسایی که به همچین موضوعی رای دادند خیلی افراد بی سواد با اطلاعت پایین در زمینه سمپاد بودند و همکاری با افراد سودجو و مافیایی که فقط به فکر جیب خودشون هستند نه مردم و مملکتشون
Iran (Islamic Republic of)
نمیدانم
۲۲:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره تا ساعت چهار مدرسه کلاسای فوق العاده داریم بعدش ازین آموزشگاه به اون آموزشگاه ازین کلاس به اون کلاس شب و روز درس میخونیمو تست میزنیمو استرس میکشیم ک تهش فقط ۳ نفر بخان و تازه مجبور بشیم بخاطر اینکه وارد اون مدارس بشیم رشته ای که دوس نداریم بخونیم. میدونم این ک امسال اجرا بشه بی انصافی در حق بچه های سمپاده ولی اینم انصاف نیس که بچه های سمپاد با معدل بالای ۱۷ بتونن توی اون مدارس بمونن و ما تازه با معدل ۱۹ و ۲۰ تازه فقط حق امتحان دادن داریم و از بین این همه شرکت کننده فقط ۳ فاکینگ نفرو برمیدارن... این قانون خیلی زودتر باید اجرا میشد
Iran (Islamic Republic of)
یلدا
۱۶:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
شرط سمپاد معدل ۱۸ هست نه ۱۷ و ۱۶ تازه با اون آزمون های سطح بالا ، که اگر مدارس دولتی گرفته میشد ، معدل زیر ۱۵ داشتند .
Iran (Islamic Republic of)
کاظمیان
۲۲:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا در کارزار الکترونیکی لغو این قانون شرکت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی که میخواد تو سمپاد باشه میتونه ششم به هفتم شرکت کنه اگر قبول شد اجازه ی ورود داره اگرم نشد نهم به دهم شانس دوباره هرچند کمتر بهش داده میشه پس دلیلی برای اعمال این قانون وجود نداره. بعد ادم اگر قراره نهم به دهم دوباره ازمون بده چرا ششم به هفتمم بده؟ خب یکسره همونو میده دیگه. بچه ها سه سال با سختی درس میخونن که دوباره از اول همه چی؟ کسی جای کسیو تنگ نکرده میتونید ششم به هفتم بچتون رو بفرستید . شانس دوباره ایم دارن و منطقیم هست کمتر باشه. پس این قانون برای چیه دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط لطفا اگه اجرا کردید بعد از یکسال اجرا یه نگاهی به نتایج بندازید مطمئنا تغییر محسوسی توی نتایج به وجود نمیاد... این وسط فقط به کلی از بچه ها استرسِ اضافه وارد میکنید...
از اونطرف کنکور رو میخوان حذف کنن از یه طرف تو مدارس دارن برعکس عمل میکنن..
لااقل به جای این طرح جدید، قانون بذارید که هرکس در دوره اول متوسطه در مدارس تیزهوشان معدلش از یه حدی پایین تر بود برای ورود به دوره دوم این مدارس باید آزمون بده، اینجوری برای دانش آموزان مستعدِ سایرِ مدارس که میخوان وارد مدارس تیزهوشان بشن جای بیشتری باقی میمونه..
Iran (Islamic Republic of)
خدااا
۱۹:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه بگم،
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۹:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط لطفا اگه اجرا کردید بعد از یکسال اجرا یه نگاهی به نتایج بندازید مطمئنا تغییر محسوسی توی نتایج به وجود نمیاد... این وسط فقط به کلی از بچه ها استرسِ اضافه وارد میکنید...
از اونطرف کنکور رو میخوان حذف کنن از یه طرف تو مدارس دارن برعکس عمل میکنن..
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه عبیری
۱۸:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزیر محترم آموزش و پروش در چند روز اخیر خبری مبنی بر ازمون دوباره دانش آموزان سمپاد برای ورود به دوره دوم متوسطه منتشر گردید ما سمپادیا بر این باوریم که فردی که تمام وقتش را در پایه پنجم و ششم صرف کرده که فقط ۶ سال از زندگیش تأمین باشه. تازه اونم با هزینه شهریه بالاا با فردی که در پایه نهم شروع بر خواندن مطالب ازمون کرده مساوی است؟؟ ما سمپادیا در محیط اموزشی با مطالبی سخت و درس هایی سنگین راهی برای موفقیت در پیش گرفتیم این امر شما موجب استرس و نگرانی ما شده است تمام ما سمپادیا برای یک چیز می جنگیم، موفقیت اینکه می فرمایید با معدل ۱۶ فردی وارد دوره دوم شده است. فقط با یک شرط معدل حل می‌شود ابن تبعیض بزرگی برای سمپادیا است که نیمی از عمر خود برای موفقیت می جنگند #نه-به-آزمون-دوباره صدای ما این است ولی کوتاه است حیف...
Iran (Islamic Republic of)
Eli
۱۷:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط لطفا اگه اجرا کردید بعد از یکسال اجرا یه نگاهی به نتایج بندازید مطمئنا تغییر محسوسی توی نتایج به وجود نمیاد... این وسط فقط به کلی از بچه ها استرسِ اضافه وارد میکنید...
از اونطرف کنکور رو میخوان حذف کنن از یه طرف تو مدارس دارن برعکس عمل میکنن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
در جواب خانم دهقانی شما اول درست صحبت کردن را بیاموزید بعد در مورد مسیله ای که درکش براتون دشواره نظر بدین
چه های سمپادی از تمام اوقات فراغتشان برای درس خواندن استفاده کردن زمانی که بچه های مدارس عادی خواب عصرگاهی بودن بچه های سمپاد تازه از مدرسه به خونه آمدن از تمام تفریحاتشون گذشتن ورزش نکردن تا بتونن شیمی و فیزیک و زیست را به نحو احسنت پاس کنن
این یک بی عدالتی در حق بچه های سمپاد هست فقط باید شرط معدل گذاشته بشه و ظرفیت را بالا ببرن
Iran (Islamic Republic of)
لیلا دهقانی
۱۴:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر همه کسانی که این قانون مزخرف را ابطال کردند.والا کاندیداهای ریاست جمهوری هم برای ۴ سال بودن بر مسند قدرت کلی برنامه ریزی و تبلیغات میکنن.اونوقت شما با یه آزمون برای ۶ سال برنامه ریزی میکنید واصلا هم براتون مهم نیست که دانش آموزی که به هر دلیلی تو آزمون ششم به هفتم نتوانسته قبول بشه چرا نباید شانس دوباره ای داشته باشه؟به نظر خودتون شما باهوشید و لیاقتتون داشتن تمامی امکاناته و بقیه خنگ هستن و حق ورود به این مدارس رو ندارن؟شمایی که آنقدر از هوش و دانش خودتون مطمینید پس چرا آنقدر برای آزمون دوباره میترسید و می لرزید؟
Iran (Islamic Republic of)
مادر سمپادی،ش.ش
۰۱:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه های ما به فکر المپیاد هستند نه اینکه بخوان وقتشون رو به تست زنی و امتحانی که قبلا از اون عبور کردند مشغول کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هرساله آزمون سمپاد گرفته میشه براساس ظرفیت
بچه های که قبول شدن تلاششون وپشتکار بیشتری داشتن
حقشون هست که وارد پایه دهم بدون آزمون بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
کاملا اشتباه هست . ریلست جمهوری از اول چهار ساله است ، نه اینکه بعد دو سال دوباره انتخابات باشه ، مشکل با اصلاح شرط معدل حل خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون سالی که بچه ای ما سال ششم به هفتم آزمون دادند خیلی از همین خانواده های معترض اجازه ندادن بچه هاشون آزمون بدن و گفتند براشون زود هست و باید بچگی کنن و الان حقی که از دانش آموزان سمپاد که این چند سال با حجم بالای کتابهای خارج از برنامه روبرو بودند رو چطور به راحتی زیر پا میذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
تبعیض یعنی سهمیه استخدامی ایثارگران.آنانی که از اول ابتدایی در مدارس خاص شاهد بدون هزینه ای تحصیل می کنند و بعد هم در دانشگاه سهمیه دارند و مجدد در خدمت سربازی داستان خودشان را دارند و در استخدام هم بدون آزمون، استخدام دولت می شوند و تازه بعد از استخدام از هم رده های خود به دلیل ایثارگر بودن پدری یا مادری یا برادی و....حقوق بیشتری می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا دروغ می‌گوید هنوز تصویب نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
به هیچ عنوان بی عدالتی نبوده وقتی بچه های در این آزمون شرکت کردند و تمام وقت و زمان خودشون رو گذاشتند برای ورود به دوره راهنمایی بر اساس این بند بوده که بدون آزمون وارد دبیرستان می‌شوند در اینجا دو موضوع مطرح میشه از قبل از آزمون بچه ها ششم باید اطلاع رسانی می‌شده دوم اینکه بچه های مدارس عادی الان وقت بیشتری در زمان درس خواندن دارند چون بچه های تیزهوشان به جزء دروس مدرسه درس های تکمیلی دارند و کل وقتشان گرفته سوم اینکه ما هم نمیگذاشتیم فرزندانم از سال هفتم وارد تیزهوشان بشوند از سوم راهنمایی وارد می‌شدند و در این سن پایین این همه استرس نمی گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه ۱۱ ساله کلی سختی کشیده تا تیزهوشان قبول شه با این سن کم باید زیست و فیزیک و شیمی بخونه باید ۳ تا کتاب اضافه تر که خیلی هم سطح بالاتری نسبت به وزارتی دارن رو یاد بگیره باید با کلی جزوه کنار بیاد از ساعت ۷ صبح تا ۲و نیم عصر باید مدرسه باشه سالی دو بار از کل کتابها پایش میده خیلی از آزموناش هماهنگ سمپاد و خیلی سختن هر روز باید استرس اینو داشته باشه که نمره ش یا کارنامه ش کم نشه و اخراجش کنن هر روز باید با انبوهی از پرسشها و امتحان های دبیرها مواجه شه و این بچه تنها دلخوشیش اینه که لازم نیست اون استرس کلاس شیشمش رو باز تحمل کنه و میتونه مستقیم بره حالا شما اینم ازش بگیرید الان شیشمی ها با چه انگیزه ای بیان تیزهوشان وقتی میدونن قراره ۳ سال دیگه دوباره آزمون بدن و ممکنه قبول نشن؟!
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۹:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام این خود بی عدالتی هست بچه های 10 و 11ساله زیر فشار استرس سمپاد گذاشتیم که قبول شدند بدون سهمیه و فقط با پشتکار و تلاش خودشان قطعا تلاشها بچه هایی که در سمپاد پذیرفته شده اند مضاعفتر از سایرین بوده واین دستور العمل اگه میخواد اجرا بشه برای ورودیهای 1402 به بعد صورت بگیره و الا چیزی که مهم است سلامت روان بچه ها هست که علاوه بر استرس امتحانات استرس این قضیه دارن و اگر میخواد اجرا بشه آزمون سمپاد ششم بردارن
Iran (Islamic Republic of)
سمپادی
۲۲:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانون عطف به ما سبق نمیشه!
یعنی این تغییرات اگه تصویب نهایی بشه، اصولاً شامل دانش آموزانی میشه که من بعد میخوان آزمون ششم به هفتم بدند چون اونایی که الان در مدارس تیزهوشان در دوره اول درس میخونند برا شش سال برنامه ریزی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۲:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتفاقا این رای جدید، عین بی عدالتی است. و اگر قرار بر اجرا باشد باید ابتدا در دفترچه آزمون ورود به مدارس استعداد درخشان ششم به هفتم درج شود و برای دانش آموزانی که با قانونِ قبلی وارد دوره اول متوسطه مدارس تیزهوشان شده اند قابل اجرا نیست..
بسیاری از کسانی که اکنون در دوره اول متوسطه مدارس استعداد درخشان درس میخوانند اگر میدانستند که این رای صادر میشود چه دلیلی داشت از دوره اول متوسطه وارد این مدارس بشوند و این همه سختی بکشند و میگذاشتند همان آزمون نهم به دهم شرکت می کردند..نگرانیِ ما از قبول نشدن نیست.قطعا بچه های ما مجددا قبول می شوند.مشکل ما استرسِ دوباره وارد کردن به بچه هایی است که هدفشان قبول شدن در المپیادهای مختلف بود و اکنون با این رای همه برنامه ها به هم میریزد..
Iran (Islamic Republic of)
سمپادی
۲۲:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قانون عطف به ما سبق نمیشه!
یعنی این تغییرات اگه تصویب نهایی بشه، اصولاً شامل دانش آموزانی میشه که من بعد میخوان آزمون ششم به هفتم بدند چون اونایی که الان در مدارس تیزهوشان در دوره اول درس میخونند برا شش سال برنامه ریزی کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۲۰:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو مدرسه های سمپاد هم کسایی هستن که توانایی مالی کتابو کلاسو ندارن
من کسیاییو میشناسم که واقعا مشکل دارن و برای ششم به هفتمم اذیت شدن و حالا باید بیا نهم به دهم رو هم بدن
در ضمن موندن تو این مدرسه هم واقعا اذیت کننده شما هر سال دو تا پایش داری،از یه سطحی پایین تر نباید بیاییی و امتحانای سخت
و تازه شرط معدل هم داریم
واقعا این ناعادلانس که دوباره امتحان بدیم........
Iran (Islamic Republic of)
سید ایلیا زکوی
۱۸:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این تصمیمات فقط باعث بی ارزش شدن شمشاد و آزمون ششم به هفتم میشه این حرکت درستی نیست بعد ۳ سال سرمایه گذاری روی دانش آموزان به معنی واقعی کلمه سخت کوش دوباره براشون مانع بذارن اگر عدالتی و مساوات باشه باید حداقل از سال ورودی های هفتم سال بعد این قانون شروع بشه تا این دانش آموزان هم ۳ سال برای آزمون نهم به دهم تلاش کنن نه برای افتخارآفریدن برای مدرسه و این مرز و بوم
با تشکر با آرزوی تصمیمات منصفانه و علی وآر
Iran (Islamic Republic of)
سید ایلیا زکوی
۱۸:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به اسم تعالی
این تصمیمات فقط باعث بی ارزش شدن شمشاد و آزمون ششم به هفتم میشه
این حرکت درستی نیست بعد ۳ سال سرمایه گزاری روی دانش آموزان به معنی واقعی کلمه سخت کوش دوباره براشون مانع بزارن اگر عدالتی ومساوات باشه باید حداقل از سال ورودی های هفتم سال بعد این قانون شروع بشه تا این دانش آموزان هم ۳ سال برای آزمون نهم به دهم تلاش کنن نه برای افتخارآفریدن برای مدرسه و این مرز و بوم
با تشکر با آرزوی تصمیمات منصفانه و علی وآر
Iran (Islamic Republic of)
ازاده
۱۸:۲۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی هم خوبه، همین الان خیلی ازبچه هایی که توی۷و۸ سمپاد دارن درس میخونن درحدنمره های ضعیف هستن.اگه درسشون خوبه خب دوباره امتحان بدن.امتحان دادن برای ۳ سال آموزش با بهترین امکانات آموزشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
الان هم شرط معدل هست، دانش آموز ضعیف نمی تونه بمونه، شما نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رفیعی
۲۱:۱۰ ۱۹ تير ۱۴۰۲
من یه دانش آموز سمپادی ام
دو ساله که با زحمت دارم تو این مدرسه درس میخونم از آزمون های مداوم و درس های سخت بگیر تا مسابقات مخصوص سمپادی ها که مجبوریم شرکت کنیم توی این دو سال معدل زیر نوزده و نود نداشتم چندین برابر دانش آموز عادی تلاش کردم از خواب و استراحت و تابستون همه چی گذشتم اما حالا بهم میگن دوباره آزمون بده واقعا حقم ضایع میشه چون من همه جوری لیاقتم‌ و برای موندن تو این مدرسه ثابت کردم از کجا معلوم کن روز آزمون یه اتفاقی واسم نیوفته ضمنا وقت بقیه همه جوره واسه خوندن آزمون از من بیشتر بوده لطفاً یه طرفه به قاضی نرو و شرایط ما رو هم درک کن
Iran (Islamic Republic of)
Sadra
۱۸:۲۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا که ، آزمون هفتم و کنکور بس نبود ،دهم هم باز باید امتحان بدیم،واقعا حداقل برای کسانی که نهم و هشتم هستن این مورد نباشه ،بقیه دارن تلاش میکنن اینا دیگ وقت ندارن،دیگ واقعا نا امید میشه از زندگی یک سمپادی که اگر خدایی نکرده تو امتحان یه اشتباهی رخ بده ،واقعا این کار چی بود آخه انجام دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
من با رای دیوان موافقم اما امسال نباید اجرا بشه چون این بندگان خدا امسال رو آماده نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من دخترم تیزهوشان درس می خونه پایه هشتم از موقعی که این خبررو شنیدم واقعا داغون شدم این همه استرس به بچه ها واقعا انصاف نیست اینا شب و روز دارن درس می خونن با امتحانات مشکل هرروز یه قانون جدید میذارند چرا نسل جدید ......
Iran (Islamic Republic of)
مادر سمپادی
۲۳:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
من کاملا حال شما رو درک می کنم، دخترم با کلی تلاش موفق شد قبول بشه، طفلکی ها برای هر درس کلی تلاش می کنن ، این درست نیست که آقا زاده ها شب می خوابند و صبح یک تصمیم بیخود می گیرن، اصلا براشون نخبه و تیزهوش مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۷:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این کارشون شبیه این هست که بگیم برای برقراری عدالت در هر سال کسانی که تیزهوشان قبول نشدند، میتونند امتحان بدهند. یعنی اگه کسی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قبول نشد، میتونه تیزهوشان هفتم به هشتم شرکت کنه و اون هم اگه قبول نشد باز هم هشتم به نهم شرکت کنه و اگه هشتم به نهم قبول نشد نهم به دهم شرکت کنه و همین طور تا دوازدهم هرسال آزمون بذارند تا بالاخره قبول بشه.
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۵:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو هم اگه مثل ما روزی دو و نیم ساعت بیشتر مدرسه میموندی سالی دوبار آزمون پایش می‌دادی ۳تا کتاب بیشتر میخوندی ناراحت می‌شدی
Iran (Islamic Republic of)
rh
۱۰:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
من هم تو مدرسه نمونه هستم و هرروز تا دو سر کلاس میمونم ششم به هفتم رو نه به خاطر هوش بلکه بهد دلیل بیماری از دست دادم چرا منی که تو نمونه هستم دوباره بابد امتحان بدم اما تویه سمپادی نه تازه شماها که از خودتون خیلی مطمینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چطوره اونهایی که با سهمیه کنکور قبول میشن و با سهمیه استخدام میشن، تبعیض و بی عدالتی نیست، اینها که یک بار آزمون ورودی دادند و هر روز تا ساعت دو و نیم سر کلاس رفتن و سالی دو بار آزمون پایش عملکرد دادند و سالی دو بار آزمون جامع دادند، با این همه سختی که کشیدند باید دوباره آزمون ورود به پایه دهم بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۱۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینطوری باشه بهتره کسی آزمون ورودی به مدارس تیزهوشان ششم به هفتم شرکت نکنه. دانش آموزانی که از ششم به تیزهوشان میرن کلی سختی میکشت تا قبول بشن بعد که قبول شدن هر روز تا ساعت دو باید سر کلاس باشند و سالی دو بار آزمون پایش بدهند و سالی دو بار هم آزمون جامع شرکت کنند، با این همه سختی باید دوباره تو آزمون ورودی دهم هم شرکت کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا شما چرا اینقدر به اینکه تا ساعت ۲ میرم مدرسه میداریم من خیلی از مدارس رو میشناسم که تا ساعت ۲ و یا حتی بیشتر از اون رو میمونم و درس میخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا تنها مافیای آموزشی بهره می برند. کتابهاشون فروش میره و کلاسهاشون پررونق میشه
بچه ها ضرر می کنند و خانواده اونها اذیت میشن که ظاهرا اصلا مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این بچه ها یک بار زحمت خودشون کشیدن خوب بقیه هم که خیلی ادعاشون میشه که میتونن تو دوره دوم قبول شن چرا دفعه اول که آسون تر بود قبول نشدن بازم همین بچه هاز تیز هوشان دوره دومم قبول میشن چون اونا اگه درسخون بودن دفعه اول قبول میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه یک نفر به خاطر یک مشکل دیگه ای به جز درسی نتونه برای ازمون ششم بخونه و قبول نشه، اونوقت میگید که درسخون نیست و باید حقش ضایع بشه؟ شما چرا فقط به دانش آموزان سمپادی فکر میکنید و به فکر دانش آموزانی که به هر دلیلی نتونستن ششم قبول بشن و روزی صد بار احساس نا امیدی میکنند نیستید؟ چرا باید کشور فقط باید به فکر دانش آموزای سمپادیش باشه و دانش آموزای مدارس دیگه که در انها دانش آموزانی با بار علمی بالاتر هست رو به حال خودشون رها کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
روح و روان بچه هایی که الان هفتم یا هشتم سمپادی هستن و دوران سخت نوجوانی رو طی میکنن چی میشه؟شوک وارد کردن به چه قیمتی؟فقط مافیای آموزش پرورش موفقه...اونایی که میگن تصمیم درستیه اگر خودشون در حال حاضر سمپادی بودن بازم ابن ادعا رو داشتن؟؟صد البته که نه
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۰۰:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
عدالت در عین بی عدالتی
اومدید ابروی طرفو درست کنید زدید چشمش را هم کور کردید. روح و روان فرزندانمون را با این تصمیمات آبکیتون داغون کردید ، انگار که دستهایی در کار است که نسل نوجوان و جوان این مملکت روی آرامش را نبیند. جالبه دغدغه مهاجرت نخبگان را هم دارید، شما چه جور آدمهایی هستید ؟ تا کی تا کی بچه های ما قربانی مافیای قلم شوند. خیر نبینید
Iran (Islamic Republic of)
فلسفه
۲۲:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام. شما که اعتراض می کنید منتتون سر چیه درس زیاد خواندید پایه تون قوی بشه دوست من با سطح علمی پایین تر رفته بعد الان هنوز یک سال نیست می خواد ول کنه بعد هم شما اگر واقعا تیزهوش هستید دیگه چرا از آزمون می ترسید بیاید و با ما آزمون بدهید مگر اینکه.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بچه های تیزهوشان نوع درسهایی که خوندن فرق داره و اصولا دنبال تست و کنکور نیستند
Iran (Islamic Republic of)
محمدطه جنیدی جعفری
۲۲:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
انقدر فشار بیارید روی سمپادیا که تک تک شون برن اونور آب. اساسا ازمون در سال ششم کار اشتباهیه حالا اینکه استرسشون دوبرابر شه اشتباه بزرگتریه. عدالت اینه که یه نفر که سال ششم تلاش کرده برای شش سال آینده سرجاش بمونه نه کسی که برای سه سال تلاش کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی که ابن رای رو داده بچه خودش دوره اول قبول نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصمیم درستیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
می تونم منطقتونو بدونم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا چقدر ظالمانه
اگر کسی استعداد درخشان تشخیص داده شده باید با آموزش درست استعدادش شکوفا بشه نه اینکه دوباره از اول بیاد درسهای مزخرف برای کنکوری دیگه بخونه
خوشا بحال مافیای آموزش
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد چمن پیرا
۲۱:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجاش درسته ای بچه ها تا ساعت ۲و نیم مدرسه درس میخواندند .دست از زندگی کودکانه کشیدن برای معدل ۲۰ به امام هشتم تا ساعت ۱۱ دوازده سه ساله درس میخونه نصف حقوق ساده کارمندی را هزینه کتابش شده جدا از شهریه که از سوی حتی آموزش و پرورش هم حمایت نمیشه سه سال ۲و نیم ساعت تو مدرسه را چه کسی جواب میده آیا از سمپاد به این خاطر شکایت کنم کسی هست ،جواب ضعیفی چشماشو کسی میده اگه سوالات پایه نهم به دهم مث کنکور لو برن من توان خریدن دارم جواب افسردگی را چ کسی میده ،التماس ی کم منطق و تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۲۰:۰۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم خیلی خوبه دانش آموزان پایه هفتم فقط با درس خیلیی ساده ای به نام هوش به راحتی قبول میشن اما نهمی ها با هزار تا بدبختی که آزمون پایه نهم به دهم با ظرفیت کم باید های چکیده متوسط دوم هم بخونه و با ظرفیت کم لطفا امسال تصویب شه که آزمون همین امسال همه بچه ها آزمون بدن
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۳:۱۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام
اولا که شما درست می گین آزمون ششم بسیار آسونتر از نهم هست. اما باید به این نکته هم توجه کنین که آزمون نهم که شما می دین همون آزمون هایی هست که ما در طول سال نهم و همینطور در پایان به عنوان نوبت اول و دوم می دیم که این روی معدلمون اثر می زاره و خودشون یه جوری حساب کردن که اگه معدلمون زیر هجده بشه دوباره باید امتحان بدیم. پس این مورد نقض می شه.
و اینکه شما که انقدر آرزو می کنین که تصویب بشه اگه خودتون اینجا درس می خوندین آیا باز هم همچین چیزی رو می گفتین؟ حتی اگر هم می گفتین ما با این شرط وارد این مدرسه شدیم که قراره در صورت داشتن شرایط بدون آزمون ورودی نهم به دهم تا دوازدهم در سمپاد درس بخونیم. اگه می دونستیم که قراره همه آزمون بدن شاید قبول نمی کردیم و ما هم در مدارس دیگه که یک راست می رن دوره دوم ثبت نام می کردیم. پس حتی اگر هم که بخوان این قانون رو تصویب کنن بای برای امسالی ها تصویب کنند که می دونن و حق انتخاب دارن که ثبت نام نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
این که خیلی بی عدالتی چندسال این قانون باشه به ما که رسید حذف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
کم استرس کشیدیم ششم به هفتم الان هم در مدرسه تیزهوشان باز یک استرس دیگه اون بالا نشستید نمی فهمید ما چی می کشیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانگان۴
۱۹:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی مزخرفه ما هفتمباا چه گناهب داریم هروز باید پر استرس باشیم امتحان بدیم این عدالت خواهیه که نهمااا راحت باشن ما بدبخت مسئودلین فقط بخاطر اموزشگاه ها اینکارو کردند و هیچ دلیلی برای عدالت خواهی ندارند
#بی_عدالتی_تا_چه_حد...
Iran (Islamic Republic of)
فرزانگان۴
۱۹:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
مزخرف
ببینید ما الان پایه هفتمم با معدل بالاااا الان طمن بدبخت که همین امسال بت کلی استرس قبول شدم باید دوباره ازمون قدم ۱۰ این همه تلاش برای تجربی اخرشم عدالت طلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دانش اموزان مدارس عادی حداقل از اول سال تحصیلی برای فبولی ازمون وقت داشتند،اما مدارس استعدادهای درخشان با ‌‌جود ساعات اموزشی بیشتر و مطالب سنگین درسی عملا برای ازمون ورودی دوره دوم دبیرستان برنامه ریزی نداشتند و با وجود تلاش های زیاد در طول سه سال دوره اول متوسطه ممکن است شانس قبولی برابر با مدارس عادی نداشته باشند و این به دور از عدالت است،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
دانش آموزان مدارس عادی حداقل از اول سال تحصیلی برای فبولی آزمون وقت داشتند،اما مدارس استعدادهای درخشان با ‌‌جود ساعات آموزشی بیشتر و مطالب سنگین درسی عملا برای آزمون ورودی دوره دوم دبیرستان برنامه ریزی نداشتند و با وجود تلاش های زیاد در طول سه سال دوره اول متوسطه ممکن است شانس قبولی برابر با مدارس عادی نداشته باشند و این به دور از عدالت است،
Iran (Islamic Republic of)
عسل آهنگری
۱۷:۳۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام این قانون از امسال اجزا می شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ممکنه رای دیوان هم در خبر ارسال شود. همه جا را گشتم رای را پیدا نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام ممکنه رای دیوان هم در خبر ارسال شود. همه جا را گشتم رای را پیدا نکردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنتشون کنه با این قانون جدیدتون که عین بی عدالتیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۶:۲۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما برای قبولی پسرمان در تیزهوشان هم برای آزمون تحصیلی و هم برای تست هوش از پنجم ابتدایی برنامه ریزی کردیم و در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم قبول شد و با توجه به آدرس مدارس تیزهوشان دوره اول و دوم در شهرمون به خونه جدید که موقعیت اش هم برا دوره اول و هم برا دوره دوم نزدیک بود اسباب کشی کردیم و حالا در کلاس هشتم دوره اول درس میخونه و معدلش بالای ۱۹/۹۱ هست و اگه برا رفتن به دوره دوم مجدداً آزمون گرفته بشه با توجه به کیفیت بالای تدریس در مدارس تیزهوشان به احتمال بالای ۸۰ درصد قبول میشه ولی آیا این عادلانه است که ما دوباره مشکل ایاب ذهاب و یا اسباب کشی به منزل جدید داشته باشیم و استرس نابجا به پسرمون وارد بشه؟!
این رای اصلاحی وقتی میتونه عادلانه باشه که برای اونایی که منبعد میخوان آزمون ششم به هفتم بدهند صادر بشه.کیفیت تدریس دوره اول مدارس تیزهوشان آنقدر بالاست که اگر دانش آموزان در آزمون نهم به دهم شرکت کنند بالای ۸۵ درصد اونا قبول میشن. تازه ظرفیت کافی برا نهم به دهم دیگر مدارس موجود هست. به نظر ما نتیجه تغییر محسوسی نخواهد داشت.در رابطه با نتایج کنکور اگه با دقت قبولی ها رو بررسی کنیم درسته که رتبه های برتر بیشتر از مدارس تیزهوشان هستند ولی در رتبه های برتر و زیر هزار و زیر سه هزار دانش آموزان زیادی از مدارس دولتی و غیر انتفاعی هستند (آیین نامه ها و قوانین آموزشی ما طوری تدوین شدند که بیشترشان اصلاح نیاز دارند نه زیر و رو کردن!)
۱۲
آخرین اخبار