توانمندسازی رهجویان در اولویت مراکز ماده ۱۶ باشد

رییس دادگستری سیرجان به همراه دادستان ،رئیس اداره بهزیستی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان و جمعی از مسئولان از کمپ ماده ۱۶ قانون بازدید کردند.

 دادستان عمومی و انقلاب سیرجان بر توانمندسازی رهجویان در مراکز ماده ۱۶ تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۲۵۰ معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ سیرجان نگهداری می‌شوند و طول درمان خود را سپری می‌کنند .

مجتبی قدیمی در حاشیه این بازدید گفت : بدون شک راه اندازی این مرکز و جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر است و باید تمامی دستگاه‌ها در بهبود وضعیت این مرکز و مراقبت بعد از خروج این افراد مشارکت و با دستگاه قضایی همکاری کنند.

وی با اشاره به گلایه شهروندان از وضعیت معتادان متجاهر در سطح شهر تصریح کرد: ساماندهی و جمع آوری؛ درمان، آموزش و ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد ضروری است.

قدیمی در ادامه با ابراز رضایت از کیفیت شرایط فراهم شده برای معتادین متجاهر در این کمپ، عنوان کرد: خوشبختانه با حمایت شرکت معدنی گهر زمین و بهزیستی از نظر تغذیه‌ای و سکونت شرایط بسیار خوبی برای این معتادین فراهم شده است.
 

گفتنی است در این بازدید مسئولان قضایی در جریان مسائل و مشکلات این مرکز و معتادان قرار گرفتند و در خصوص برخی موضوعات از جمله ساخت کارگاه حرفه آموزی برای بعد از دوره درمان بیماران دستورات لازم صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.