همایش ملی تامین مالی از بازار سرمایه در سمنان

همایش ملی تامین مالی از بازار سرمایه به منظور تامین مالی بخش خصوصی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در سمنان برگزار شد.

 این همایش با هدف پذیره نویسی خارج نوبت شرکت‌های پیشران منتخب استان در بورس، تامین مالی طرح‌های نیمه تمام عمرانی با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد و شرکت‌های دارای زنجیره ارزش امنیت غذایی از بازار سرمایه، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری اولین دوره آموزش سواد مالی به دانش آموزان، دانشجویان و شرکت‌های تولیدی نوپا به مدت یک روز در سمنان برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان ، افزایش سواد مالی سرمایه گذاران بخش خصوصی ، دانش آموزان و دانشجویان با بازار سرمایه و همفکری و هم اندیشی مدیران شرکت‌های صنعتی استان سمنان و مدیران ارشد بورس در این همایش را یادآور شد و گفت : انعقاد قرارداد تامین مالی ۷ شرکت دانش بنیان و موافقت با پذیرش شرکت‌های استانی در بازار بورس از دستاورد‌های این همایش بود .

مجید عشقی رئیس سازمان بورس ایران هم در این همایش گفت: با توجه به شعار سال ، آشنایی فعالان اقتصادی در استان‌ها با فضای بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد تا ضمن شناسایی فرصت‌های جذاب سرمایه گذاری پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی با بازار سرمایه ایجاد شود.

وی تامین مالی بخش خصوصی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را اولویت امسال سازمان بورس اعلام کرد.

گودرزی مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران هم تامین مالی طرح بیواتانول را از موارد موفق تامین مالی بخش خصوصی از بورس دانست و گفت:  تامین ملی طرح ملی بیواتانول در دو فاز کرمانشاه و باشت که از پارسال پیگیری می شد ،  هفته آینده در بورس تهران با بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نهایی تامین مالی می‌شود .

وی تاکید کرد: افزایش اشتغال و آشنایی اهالی صنعت با ابزار‌های بازار سرمایه برای توسعه اقتصادی کشور از اهداف حضور شرکت بورس اوراق بهادار تهران در استان هاست.

هم اکنون ۵ واحد تولیدی بزرگ و مولد استان در بورس و دو شرکت در فرابورس حضور دارند و قرار است در قالب تفاهم نامه‌های این همایش ۴ شرکت دیگر نیز به این فهرست اضافه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.