مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در بخش بازرسیها ناگزیریم به سمت بهرهمندی از ابزار مبتنی بر IT و هوشمند سازی برویم؛ هرچند حضور میدانی هم اجتناب ناپذیر است.
حسین فرهیدزاده ادامه داد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش برای ایجاد تعادل بین مصرف کننده در حوزه بازرسی و در مباحث تولیدکننده در بخش نظارت است.
او گفت: اولویت سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ناظر بر حمایت از مصرف کننده است تا تولیدکنندگان بتوانند کالای با کیفیت و با قیمت منصفانه عرضه کنند.
معاون وزیر صمت بیان کرد: یکی از بهترین راهکارها در زمینه افزایش تولید، کنترل و مهار تورم است لذا توسعه، رشد و بالندگی کشور نیازمند جدیدترین روشهای عملی، بهروز و استراتژیک است تا بتوانیم تولید صنعت و اقتصاد کشور را به پویایی برسانیم.
فرهیدزاده در خصوص رضایت مشتری و حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: رضایت مشتری در دنیا جزو لاینفک امتیاز یک واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی است که دراین زمینه مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی و تداوم آموزش در مجموعه های تولیدی و خدمات رسان بسیار اهمیت دارد.
رییس سازمان صمت فارس هم با اشاره به اینکه علاوه بر صنوف و بازار فروشگاهها به صورت مستمر رصد و بازرسی میشوند، گفت: پارسال بیش از ۱۴۲ هزار بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شده است که بیش از ۱۳هزار پرونده تخلف در خصوص عناوین احتکار، عدم درج قیمت و گرانفروشی برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد، این درحالی است که در بخش قاچاق کالا و ارز بیش از ۹ هزار بازرسی با ۱۴۹ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
حمید رضا ایزدی با تاکید بر تداوم نظارت ها و رصد سیستمی فرایندهای تامین، توزیع و عرضه از طریق سامانه ها، افزود: مردم هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا و خدمات، کمفروشی و غیره را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش دهند تا همکاران بازرس ما در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.
در این نشست لوح و تندیس واحد برتر حمایت از مصرف کننده را به مدیران هتل بزرگ شیراز و مجموعه هفت خوان اهدا شد.