توجه به آموزش مفاهیم محیط زیست از طریق فناورى هاى نوین و رباتیک

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت توجه به آموزش مفاهیم محیط زیست از طریق فناورى هاى نوین و رباتیک به کودکان و نوجوانان به عنوان یک رویکرد جدید تکنولوژی محور در عصر حاضر تاکید کرد.

 حلیا سادات حسین در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات ملی موسیتو کاپ با رویکرد کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی گفت: فعالیت‌های انسانی، صدمات بسیار زیادی را به محیط زیست وارد کرده و سبب نابودی بخش وسیعی از مراتع، کوه‌ها، جنگل‌ها، اقیانوس‌ها و همچنین از بین رفتن گونه‌های زیادی از گیاهان و جانوران شده‌است. 

وی تغییرات اعمال شده بر روی محیط زیست از سوی انسان‌ها را مسبب بر هم خوردن شرایط آب و هوایی و زیست‌بوم پایدار در مناطق دانست و گفت: خوشبختانه در عصر حاضر تکنولوژی و فناورى به انسان‌ها کمک می‌کند تا در نظارت و حفاظت از محیط زیست کاراتر عمل کنند و دانشمندان ابزار‌هایی را به کمک فناوری‌های کاربردی توسعه داده‌اند که می‌تواند انسان را در مسائلی، چون مدیریت پسماند، حراست از جنگل‌ها و پیش‌بینی آب و هوا یاری رساند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: در دهه اخیر، شرکت‌ها و استارتاپ‌های زیادی بر روی کاربرد‌های تکنولوژى در جهت تفکیک و بازیافت صحیح زباله‌ها فعالیت می‌کنند. با فناوری‌هایی، چون اینترنت اشیا، رباتیک توانسته در جداسازی سریع‌تر و بهتر زباله‌ها تأثیرات شایان توجهی بر جای بگذارد ربات‌های جداکننده انواع بازیافت
سطل زباله‌های هوشمند از جمله این فناورى هاست.

وی در ادامه به ساخت چند نمونه دیگر از ربات‌های دوستدار محیط زیست اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، محققان دانشگاه تارتو استونی نوعی ربات دوستدار محیط زیست توسعه دادند که می‌تواند بدون وقفه و به طور روزانه درخت کاری کند، همچنین ربات‌هایی در دنیا ساخته شده اند، برای تامین انرژی از نیروی خورشید استفاده می‌شوند. آن‌ها به‌گونه‌ای هوشمند ساخته شده‌اند که با مشاهده نور خورشید حرکت کرده و با کمک پنل‌های خورشیدی، انرژی مورد نیاز خود را به دست می‌آورند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به ظرفیت خوب و توانمندی بالای نوجوانان در زمینه رباتیک در ایران بر ضرورت توجه به آموزش مفاهیم محیط زیست از طریق ربات و فناورى‌هاى نوین به عنوان یک رویکرد جدید و تکنولوژی محور تاکید کرد و اظهار داشت: خانه هاى محیط زیست در سراهاى محلات مناطق ۲۲ گانه امکان آموزش‌های هوشمند را فراهم مى‌آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار