آواره شدن ۲۰۰ هزار نفر در اثر سیل در سومالی

به علت وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در سومالی حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند.

یک مقام منطقه‌ای روز شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که در اثر طغیان رودخانه شابل و زیر آب رفتن جاده‌ها، حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر به دلیل سیل ناگهانی در مرکز سومالی آواره شده‌اند.

 ساکنان شهر بلدوین در منطقه حیران مجبور به ترک خانه‌های خود شدند، زیرا بارندگی شدید باعث افزایش شدید سطح آب شد و ساکنان وسایل خود را بالای سر خود حمل می‌کردند و در خیابان‌های سیل زده در جستجوی پناه بودند.

علی عثمان حسین، معاون استاندار در امور اجتماعی در منطقه حیران گفت: "حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر در حال حاضر به دلیل طغیان رودخانه شابل در شهر بلدوین آواره شده اند و این تعداد ممکن است هر زمان افزایش یابد. اکنون این یک رقم اولیه است. "

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما تمام تلاش خود را برای کمک به افراد آسیب دیده انجام می‌دهیم.»

حسن ابراهیم عبدالله معاون فرماندار منطقه روز جمعه گفت که «سه نفر بر اثر سیل کشته شدند».

این فاجعه در پی خشکسالی بی سابقه‌ای رخ می‌دهد که میلیون‌ها سومالیایی را در آستانه قحطی قرار داده است و این کشور آشفته نیز برای دهه‌ها با شورش افراطی ها در حال مبارزه است.

شرق و مرکز آفریقا اغلب در فصول بارانی از آب و هوای شدید رنج می‌برد.

در اوایل این ماه، ۱۳۵ نفر کشته شدند و بیش از ۹۰۰۰ نفر بی خانمان ماندند پس از باران‌های شدید رواندا که باعث سیل و رانش زمین در چندین بخش از این کشور تپه‌ای شد.

بیش از ۴۰۰ نفر بر اثر بارش‌های سیل آسا، سیل و رانش زمین هفته گذشته در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو جان خود را از دست دادند.

کارشناسان می‌گویند که رویداد‌های شدید آب و هوایی به دلیل تغییرات آب و هوایی با فراوانی و شدت بیشتری رخ می‌دهند - و آفریقا که کمترین سهم را در گرم شدن کره زمین دارد، بیشترین بار را متحمل می‌شود.

در ماه مه ۲۰۲۰، حداقل ۶۵ نفر در رواندا در اثر باران‌های شدید منطقه جان خود را از دست دادند، در حالی که حداقل ۱۹۴ کشته در کنیا گزارش شده است.

در پایان سال ۲۰۱۹، حداقل ۲۶۵ نفر در طی دو ماه بارندگی بی امان در چندین کشور در شرق آفریقا جان خود را از دست دادند و ده‌ها هزار نفر آواره شدند.

بارش شدید باران نزدیک به دو میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و ده‌ها هزار دام را در بروندی، جیبوتی، اتیوپی، کنیا، سومالی، سودان جنوبی، تانزانیا و اوگاندا با خود برد.

برچسب ها: سومالی ، سیل ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار