پایان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه و آغاز شمارش آرا+ تصاویر

رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه به پایان رسیده و کمیته‎‌ها شمارش را آغاز کردند.

رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه روز یکشنبه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی پایان یافت.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، بلافاصله پس از بسته شدن مراکز رای گیری، کمیته‌های تخصصی، شمارش آرا در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سراسر ترکیه را آغاز کردند.

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه نیز پس از بسته شدن مراکز رای‌گیری تاکید کرد تاکنون هیچ تخلفی در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ثبت نشده است. اردوغان نیز پس از پایان رای‌گیری در توییتر خود نوشت: روند رای‌گیری همانطور که شایسته دموکراسی ما بود انجام شد. اکنون، مثل همیشه، وقت آن است که صندوق‌های رای را محکم بگیریم. تا زمان نهایی شدن نتایج، ما همچنان از اراده ملت خود محافظت می‌کنیم.

پیشتازی اردوغان با شمارش بیش از ۹۰ درصد آرای انتخابات

نتایج شمارش چهار درصد از آرای مأخوذه ریاست جمهوری ترکیه به این شرح است: رجب طیب اردوغان: ۶۴.۶۹ درصد، کمال قلیچداراوغلو: ۳۰.۰۳ درصد و سینان اوغان: ۴.۵۹ درصد. شمارش ۱۲ درصد آرا نشان می‌دهد اردوغان ۵۷ درصد، قلیچداراوغلو ۳۷ درصد و اوغان ۵ درصد آرا را تاکنون کسب کرده‌اند.

شمارش حدود ۳۲ درصد آرا نشان می‌دهد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور کنونی ۵۳.۶۲ درصد و «کمال قلیچداراوغلو» رهبر مخالفان دولت ترکیه ۴۰.۴۲ درصد آرای انتخابات را از آن خود کرده‌اند. با شمارش ۷۷.۵۸ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه اردوغان با کسب ۵۰.۸۱ درصد آرا همچنان از قلیچداراوغلو، رقیب انتخاباتی خود با ۴۳.۳۷ درصد جلوتر است.

️نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه پس از شمارش حدود ۸۰ درصد آرا بدین شرح است که «رجب طیب اردوغان» با کسب ۵۰.۶۶ درصد️ پیشتاز است و به ترتیب «کمال قلیچداراوغلو» با کسب ۴۳.۵۳ درصد️، «سینان اوغان» با ۰۵.۳۲ درصد و «محرم اینچه» (که از دور رقابت‌ها کناره‌گیری کرده است) با به دست آوردن ۰.۴۹ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

با شمارش۹۰.۶۱ درصد آرا، اردوغان همچنان با کسب ۴۹.۸۶درصد، پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است و پس از آن قلیچداراوغلو با ۴۴.۳۸ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.  شمارش ۹۳.۰۲ درصد آرای اخذ شده نشان می‌دهد رجب طیب اردوغان ۴۹.۷۶ درصد آرا و کمال قلیچداراوغلو ۴۴.۵ درصد آرا را کسب کرده اند.


بیشتر بخوانید:


افزایش احتمال به دور دوم کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

کاندیدای ریاست جمهوری باید ۵۰ درصد آرا به اضافه یک رای را کسب کند تا برنده اعلام شود و اگر به این درصد نرسید پس از دو هفته دور دوم انتخابات بین نامزد‌ها برگزار می شود. این احتمال در صورتی که در ادامه شمارش آرا، تعداد آرای اردوغان به زیر ۵۰ درصد برسد، قوی تر خواهد شد.

آغاز شمارش آرا در ترکیه

پایان رای‌گیری در ترکیه

صبح امروز (یکشنبه) انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با رقابت بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی و داوطلب ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب جمهوری‌خواه و داوطلب ائتلاف ملت و سینان اوغان داوطلب ائتلاف آتا به اوج خود رسید. در صورتی که هیچ‌یک از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری موفق نشوند حداقل ۵۰ درصد از آرا انتخاباتی را به دست آورند، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دو هفته دیگر و در تاریخ ۲۸ می ( ۷خرداد ) برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
انقدر شخص مهم نیست
خدا کند کسی بقدرت برسد که
اولا سرسپرده به غرب .صهیونیست ها نباشد
توهم سلطانی عثمانی در سر نپروراند
امیدوارم کمی اخلاق .وجدان و بفکر اخرت هم باشد
امیدورام دور و ورش را چرب زبانان .فرصت طلبان .نفوذی ها .مذهبی نما های فیک .ملی گرایان فیک و غرب گداها و غرب زده ها .دزدان .اختلاسگران ووو نگیرد
Germany
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
فرقی برای ما نداره، از کی تا حالا ترکیه اونقدر مهم شده که خبر انتحاباتش اینقدر پیگیری میشه
Germany
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
به امید خدا قلیچ پیروز انتخابات خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چقدر آپدیت هستین شما
قطعا میره دور دوم انتخابات و 7 خرداد قلیچ رییس جمهور میشه
تا الان ساعت ده و نیم 75 درصد شمارش شده
اردوغان حدود 51 درصد و قلیچدار اوغلو 44 درصد بدست اوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ان شاء الله هرچه خیر و صلاح ملت های مسلمان هست انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر این قلیچ لائیک نوکر غرب پیروز شود روزگار کل کشورهای مجاور ترکیه برابر نظر کارشناسان در تنش و درگیری و گروه های تروریستی توسط آمریکا و سوئد باعث ناامنی کل خاور میانه خواهند شد آنهم با تجزیه حتی خود ترکیه هم تجزیه خواهد شد
آخرین اخبار