۷۳ درصد کلانتری‌های چهارمحال و بختیاری مرکز مشاوره فعال دارند

معاون اجتماعی نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش پلیس در سلامت روانی اجتماعی فرد، خانواده و جامعه گفت: هم‌اینک در ۷۳ درصد کلانتری‌های استان مرکز مشاوره فعال وجود دارد.

سرهنگ علی اصغر مهری گفت: در مراکز مشاوره کلانتری‌های استان یک روانشناس و مددکار اجتماعی حضور دارد و به مراجعه‌کنندگان خدمات مشاره رایگان ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد پرونده‌های مشاوره قضایی که از دستگاه‌های قضایی به این مراکز برای دریافت مشاوره ارجاع داده می‌شود با صلح و سازش مختومه می‌شود.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، در این مراکز مشاوره که در ۲۶ کلانتری استان فعال است، مشاوره‌ها در زمینه روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، تحصیلی، روان‌سنجی، انجام تست‌های هوش، شخصیتی، تشخیصی، مشاوره انتظامی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

مهری به فعال بودن سامانه تلفنی ۰۹۶۵۸۰ با عنوان "پلیس پاسخگو، مشاوره تلفنی" اشاره کرد و گفت: مشاوران فعال در کلانتری‌ها نیز از طریق این سامانه در ساعات ادارای آماده ارائه خدمات مشاوره به مردم هستند.

وی اظهار داشت: پارسال بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۷ مشاوره در مراکز مشاوره کلانتری استان مشاوره ارائه شد که این آمار در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱هزار و ۳۰ مشاوره بود.

به گفته وی، در این مدت ۶ هزار و ۵۸ نفر به صورت حضوری و بدون معرفی از دستگاه قضایی به دفاتر کلانتری‌ها برای دریافت مشاره مراجعه کردند و هشت هزار و ۶۸۷ پرونده نیز از مراجع قضایی به کلانتری‌ها ارجاع داده شد که از این تعداد هفت هزار و ۲۱ مورد به صلح و سازش منجر شد.

وی افزود: بیشتر پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره کلانتری در زمینه مشکلات و اختلافات خانوادگی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.