آمادگی ۶۱ مرکز برای خرید تضمینی گندم

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز بکار مراکز خرید تضمینی گندم در استان، گفت : مشکلی برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان نداریم.

ملکشاهی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تعداد مراکز خرید تضمینی سطح استان را ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد و گفت : خرید تضمینی گندم در منطقه مرزی سومار در شهرستان قصرشیرین توسط یک مرکز مباشر تعاون روستایی شروع شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با پیش بینی رشد بیش از ۱۵ درصدی حجم خرید تضمینی گندم در سطح استان، ابراز امیدواری کرد: امسال بیش از ۶۵۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان خریداری و در سیلو‌های استان ذخیره سازی شود. 

وی از کشاورزان خواست حتما در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی، ضمن در دست داشتن کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی فعال به نام خود، از ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی مطمئن شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راهب نصیری
۲۳:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
طی سال‌های گذشته همواره رشد قیمت گندم کمتر از نرخ تورم بوده است. و این باعث شده که قیمت گندم از تورم جا بماند. قیمت واقعی گندم در امسال می‌بایست بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان باشد. و این دلیل فقر کشاورزان در سال‌های اخیر است. و به همین خاطر کشاورزی ما روز به روز ضعیف تر می شود. نرخ زیر ۲۰ هزار تومان گندمکاران را به سمت کشت های جایگزین سوق خواهد داد. و قطعا گندمکاری که کشت ش را تغییر دهد به احتمال زیاد دوباره به سمت کشت گندم بر نخواهد گشت.
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۸:۱۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان یعنی ما با استناد به حرف های شما باید باور کنیم تناژ هایی که خریداری شده نسبت به پارسال رشد داشته و ملت دارن با این قیمتا تحویل میدن همه چی گل و بلبل!؟ولی اینجور که بنظر میاد حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد کشاورزا تحویل ندادن!والا آمار هایی که میدین یه خرده متناقض با مشاهدات هستش