اشتغال بیش از ۲ هزار اروندی در سال ۱۴۰۱

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۲ هزار از ساکنان منطقه در سال ۱۴۰۱ شاغل شدند.  

محبوبه آل‌علی مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند گفت:بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته ۲ هزار ۲۲۴ نفر بیمه شده اولیه به ثبت رسیده است که نشان از شاغل شدن این تعداد در سال ۱۴۰۱ است.

او با اشاره به اینکه موضوع اشتغال تا کنون در کشور ساماندهی نشده است، گفت: استخدام نیروی کار از خارج از منطقه آزاد اروند ، بستگی به نوع قراردادی دارد که کارفرما برای پیمانکار تعیین کرده است.

این مسئول گفت: در سال قبل بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده در زمینه حقوق کارگر تشکیل شد که بیش از ۳۷۲ پرونده، به عبارتی ۴۳ درصد از آن‌ها به سازش و احقاق حق کارگر منجر شد.

خنم آل علی در پاسخ به این سؤال در خصوص وجود سامانه‌ای برای ثبت تقاضای اشتغال در منطقه، گفت: سامانه‌ای در این خصوص در دست طراحی است که بر اساس مؤلفه‌هایی که مورد نظر قرار داشت، به ‍‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد این سامانه در زمینه روابط کار و ثبت نام جویندگان شغل، فعالیت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.