کاخ سفید: آمریکا به دنبال پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خام خود است

با کاهش بهای نفت در بازار جهانی، واشنگتن از برنامه‌ریزی به منظور پرکردن ذخایر نفت خام استراتژیک خود خبر داد.

نگرانی‌ها درباره آینده اقتصادی جهان، افزایش نرخ بهره از سوی آمریکا و کشور‌های اروپایی و نیز داده‌های آماری ضعیف درباره اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت باعث کاهش بهای طلای سیاه در بازار جهانی شده است. کاهش بهای نفت گرچه برای کشور‌های تولید کننده شرایط نامطلوبی تلقی می‌شود، اما کشور‌های بزرگ به دنبال پر کردن ذخایر استراتژیک خود برای روز مبادا هستند. 

به گزارش تل تریدر، «آموس هوخشتاین» هماهنگ کننده زیرساخت‌های جهانی و امنیت انرژی کاخ سفید امروز (سه‌شنبه) از آمادگی واشنگتن به منظور خرید نفت خبر داد. 

بر این اساس، این مقام کاخ سفید به رسانه‌ها گفت: «ایالات متحده می‌تواند خرید نفت را برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفتی خود آغاز کند. با این حال ما جهش بهای نفت در تابستان پیش رو را پیش‌بینی نمی‌کنیم که بتواند موقعیت آمریکا را به خطر بیاندازد.»

پیش‌تر سایر مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده بودند بهای نفت ۶۸ تا ۷۳ دلار برای شروع پرکردن ذخایر نفت خام واشنگتن مناسب است. 

«جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی آمریکا هفته گذشته به رسانه‌ها گفت: «ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از بهای فعلی نفت برای شروع پرکردن ذخایر نفتی استراتژیک خود به پیش از زمان شروع جنگ اوکراین است.»

وزارت انرژی آمریکا نیز دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما در سال ۲۰۲۲ به منظور پایین آوردن بهای نفت خام اقدام به فروش بخشی از ذخایر استراتژیک خود با میانگین قیمتی ۹۵ دلار در هر بشکه کردیم. اکنون با کاهش قیمت‌های جهانی به دنبال پر کردن دست‌کم ۳ میلیون بشکه از ذخایر خود هستیم.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار