اتهام دادستانی منهتن علیه یک تبعه چینی به دلیل نقض تحریم‌های ایران

دادستانی منهتن یک تبعه چینی را متهم به کمک به منظور ارسال قطعات لازم به منظور ساخت موشک بالستیک به ایران کرد.

آمریکا در ادامه سیاست‌های ضدایرانی خود اقدام به متهم کردن یک تبعه چینی به نقض تحریم‌های واشنگتن کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادستان‌های منطقه منهتن آمریکا امروز (سه‌شنبه) یک تبعه چینی را متهم کردند با نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اقدام به ارسال مواد خام لازم به منظور ساخت موشک‌های بالستیک به تهران کرده است.

این تبعه چینی که ژیانگ جیانگ کیائو (Xiangjiang Qiao) نام دارد در شرکت «سینوتک دالیان کاربون» در چین مشغول به کار است. این شرکت پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا با کمک به تهران برای خرید قطعات برای تولید موشک‌های بالستیک در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار گرفت. تحریم‌های واشنگتن علیه تهران مانع از استفاده از سیستم مالی ایالات متحده می‌شود.

دادستانی منهتن می‌گوید: «این شهروند ۳۹ ساله چینی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ به ایران برای خرید گرافیت ایزواستاتیک، یک ذره بسیار ریز که برای ساخت نازل‌های موشک استفاده می‌شود کمک کرده است. در این مبادله، شرکت چینی اقدام به تراکنش ۱۵ هزار دلار حواله از یک بانک آمریکایی کرده بود.»

این فرد متهم به نقض تحریم‌های ایران هم اکنون در چین زندگی می‌کند و هنوز دستگیر نشده است. دادستانی منهتن برای وی پرونده‌ای شامل اتهاماتی از قبیل فرار از تحریم‌های آمریکا، کلاهبرداری بانکی و پولشویی را تهیه کرده است. 

آمریکا و چین توافق تبادل زندانیان و نیز دستگیری متهمان در خاک یکدیگر را ندارند. از این رو واشنگتن نمی‌تواند از طریق پکن اقدام به دستگیری این فرد کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار