ظرفیت‌های اقتصادی استان قزوین بی نظیر است

استاندار قزوین گفت: استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در بخش صنعتی و کشاورزی دارد.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین از حیث نعمات الهی بی نظیر است و به نوعی هرچیزی که متصور است خدا به یک جغرافیا عنایت کند را خداوند به این مرز و بوم عنایت کرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان قزوین وجود انسان‌هایی مومن، متدین، خداشناس و جان برکف است که همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی افتخار آفرینی کرده اند و اثبات این ادعا وجود شهدای شاخصی است که به نسبت جغرافیا ظهور و بروز ویژه‌ای در سطح کشور دارند.

اعلایی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه‌های اقتصادی ظرفیت‌های فوق العاده‌ای را در بخش صنعتی و کشاورزی دارد، گفت:  استان قزوین علی رغم وسعت یک درصدی جغرافیایی کشور پنج درصد منابع غذایی کشور را تولید می‌کند که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در استان قزوین است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در حوزه صنعت، استان قزوین به دلیل استقرار شهرک‌های صنعتی که غالبا بخش خصوصی هستند یکی از استان‌های مطرح در حوزه صنعت است و تولیدات زیادی را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین در تولید درآمد و ارزش افزوده برای کشور بسیار اثرگذار است و درآمد این استان بیشتر از هزینه‌ها است و به نوعی کمک خوبی برای اداره کرد کشور می‌کند، البته انتظار داریم به همین نسبت در رفع موانع و مشکلات زیست مردم امکانات بیشتری به استان تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه در استان قزوین امکان سرمایه گذاری‌های مختلف وجود دارد، گفت: روزانه یک میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد می‌کنند که بهره مندی از این فرصت نیاز به تقویت حوزه زیرساخت دارد.

اعلایی افزود: استان قزوین در حوزه بهداشت و درمان جزو استان‌هایی است که عقب ماندگی دیرینه دارد و در رتبه‌های آخر قرار گرفته است، در همین راستا تلاش می‌کنیم این کمبود‌ها در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد و تا به امروز هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از مسائل ریشه‌ای استان مباحث مربوط به تقسیمات سیاسی است اضافه کرد: زمانی که باید امکانات وارد استان می‌شده متاسفانه کوتاهی صورت گرفته و این استان مشابه استان‌های اخیر الایجاد مشکلات زیرساختی دارد که عمده‌ترین آن موضوع بودجه است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: البته در سال جاری، استان قزوین در خصوص رشد تخصیص بودجه‌های عمرانی رتبه یک کشور را به دست آورده است و آهنگ پروژه های عمرانی در استان به ویژه پس از سفر رئیس جمهور سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود: شهرستان بوئین زهرا از شهرستان‌های اقتصادی و موثر در تولیدات کشاورزی است و پسته تولیدی شهرستان یکی از مزیت‌های کشور از جهت کیفی و کمی تلقی می‌شود.

اعلایی گفت: شهرستان بوئین زهرا یکی از بزرگترین صادر کنندگان محصولات هیدرو کربنی است و در صنایع دیگر هم ظرفیت بالایی دارد.

استاندار قزوین در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست کرد جلسه تخصصی به جهت بررسی مشکلات استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شود که رئیس مجلس با این درخواست موافقت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.