مهلت ۲ روزه تا اقدام قضایی درخصوص گود حصارک/ بررسی علل فرونشست زمین در کرج

رئیس شورای شهر کرج گفت: چنانچه مالک گود حصارک تا دو روز آینده به تعهدات خود عمل نکند، اقدام قضایی انجام خواهد شد.

علی قاسم‌پور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه البرز، گفت: پنجشنبه هفته جاری از گودبرداری حصارک (گود ناصربخت) بازدید خواهیم داشت و درصورت عدم اجرای تعهدات توسط مالک اقدام قضایی را انجام خواهیم داد چراکه حفظ جان و مال شهروندان و ساکنان اطراف گود ضروری است.

او با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در محدوده این گود، افزود: مسئولیت تمام موضوعات مرتبط با طرح گودحصارک با مالک است.

رئیس شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری کرج به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و دغدغه مسئولان استان از جمله نماینده محترم، ولی فقیه در استان و استاندار محترم البرز و از باب صیانت از شهروندان به مسئله گود حصارک توجه خاص دارد.

او با اشاره به صورتجلسات بین مدیریت شهری کرج با نمایندگان فروشگاه رفاه به عنوان مالک طرح، افزود: مالک باید طرح پایدارسازی و ساخت طرح را به تایید نظام مهندسی برساند و گلایه مدیریت شهری کرج از بابت تاخیر در اقدامات و ادامه عملیات احداث است.

قاسم پور گفت: فروشگاه رفاه تقاضای تغییر در نقشه و مفاد پروانه را دارد که البته پس از تنظیم صورتجلسه در شهرداری، نیازمند تصویب در شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده ۵ است.

او افزود: همه اعضای شورای اسلامی شهر در جهت کاهش دغدغه شهروندان همکاری دارند، اما رعایت قوانین و اجرای صورتجلسات را ضروری می‌دانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که علل مشکلات سازه‌های نا ایمن در شهر از سه منظر قابل بررسی است، گفت: منظر اول ساخت و ساز‌های بدون پروانه یا مغایر پروانه ساختمانی است که در سنوات گذشته بدون رعایت اصول فنی و مهندسی و حتی نظارت لازم در خصوص آیین نامه‌های ساختمانی مانند آیین نامه ۲۸۰۰ احداث شده اند، اما اعلام می‌کنم که الویت ما، شهروندان و حفظ سلامت آنان است.

او به شرایط زمین و فرونشست آن در سطح کشور به ویژه استان‌های تهران و البرز به‌عنوان نگاه دوم اشاره کرد و افزود: تراکم جمعیت و برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی می‌تواند از عوامل نشست بنا‌های موجود باشد که البته نیازمند کارشناسی بیشتر است.

قاسم پور گفت: منظر سوم اقدامات مدیریت شهری کرج اعم از شورای اسلامی شهر و شهرداری و حتی دستگاه‌های متولی ساخت و ساز است.

او افزود: عدم مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، خط قرمز مدیریت شهری است، اما با توجه به وسعت محدوده شهری نیازمند اتخاذ تدابیر لازم از جمله به‌کارگیری بخش خصوصی هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسیدگی به وضعیت مناطق شهر به ویژه بافت ناکارآمد و فرسوده و توجه به نقاط خاص دارای معضل در دستور کار است، اما نباید از عوامل انسان ساخت مانند گودبرداری حصارک غافل شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.