حمله افراد مسلح به کاروان نیرو‌های آمریکایی در نیجریه

افراد مسلح با حمله به یک کاروان آمریکایی در نیجریه، ۲ کارمند کنسولگری آمریکا و ۲ پلیس را کشتند.

به گفته پلیس نیجریه، افراد مسلح کاروانی از کارکنان سفارت آمریکا را در جنوب شرقی نیجریه هدف قرار دادند و دو تن از کارکنان کنسولگری آمریکا و دو پلیس آن را کشتند.
 
براساس گزارش آسوشیتدپرس،‏ به گفته پلیس، مهاجمان در امتداد جاده اصلی در منطقه دولتی محلی اوگبارو در ایالت آنامبرا، یکی از کانون‌های خشونت جدایی‌طلبان در منطقه، به کاروان کارکنان آمریکا تیراندازی کردند. توچوکوو ایکنگا، سخنگوی پلیس در آنامبرا گفت: این افراد مسلح دو تن از عوامل نیروی سیار پلیس و دو کارمند کنسولگری را به قتل رساندند و اجساد و خودروهایشان را به آتش کشیدند.
 
ایکنگا افزود که یک تیم مشترک از نیرو‌های امنیتی به محل حادثه اعزام شدند، اما تنها پس از فرار مهاجمان به همراه دو افسر پلیس دیگر و یکی از رانندگان به محل رسیدند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که پرسنل این کشور در نیجریه در حال همکاری با سازمان‌های امنیتی این کشور برای بررسی حمله روز سه شنبه هستند. این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امنیت پرسنل ما همیشه در درجه اول اهمیت قرار دارد و ما هنگام سازماندهی سفر‌های میدانی اقدامات احتیاطی گسترده‌ای انجام می‌دهیم.
 
ماهیت سفر کارکنان سفارت آمریکا در آنامبرا و همچنین تعداد افراد در کاروان مشخص نیست. ایکنگا گفت که مایه تاسف است که کاروانی از این قبیل یا هر کاروان خارجی دیگر بدون مراجعه به پلیس در منطقه یا هر آژانس امنیتی وارد ایالت می‌شود.
 
حمله در شهر آتانی، واقع در ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) مرکز ایالت، نگرانی‌ها را در مورد ایمنی ساکنان و مسافران در بحبوحه خشونت جدایی‌طلبان که در سال‌های اخیر در منطقه جنوب شرقی نیجریه بیداد کرده است، افزایش داد.
 
مقامات گروهی جدایی‌طلب موسوم به مردم بومی بیافرا را عامل این خشونت‌ها می‌دانند که مبارزاتی را برای جدا شدن از این کشور غرب آفریقا برای تشکیل کشوری مستقل رهبری می‌کند. جدایی‌طلبان در چند سال اخیر با ادامه درخواست رفراندوم و از زمان محاکمه رهبر آن ننامدی کانو به اتهام تروریسم، خشن‌تر شده‌اند.
 
محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه، درخواست‌های برگزاری همه‌پرسی را رد کرده و تاکید کرده است که وحدت پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا و بزرگترین اقتصاد این قاره قابل مذاکره نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۵۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط دو تا آمریکایی رو کشتن ؟؟؟؟
آخرین اخبار