برگزاری رویداد فرهنگی و گردشگری میراث مادی‌ها در اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت:رویداد فرهنگی و گردشگری میراث مادی‌ها با هدف معرفی مادی‌های اصفهان از امروز برگزار می‌شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی  تفریحی شهرداری اصفهان  با اشاره به برگزاری این رویداد با همکاری شهرداری منطقه  ۹ اصفهان از امروز به مدت سه روز گفت:  این برنامه معارفه‌ای در زمینه مادی‌های اصفهان است، در واقع مادی‌ها اجزایی از شهر اصفهان هستند که شاید کمتر به آن توجه می‌شود.

علیرضا مساح با اشاره به اینکه مکان برگزاری این رویداد جنب مادی‌های بوستان مهر، در خیابان آتشگاه، جنب کوه آتشگاه و خیابان شهیدان تیموری است افزود: رویداد مادی‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ برگزار خواهد شدو برای برنامه ایستگاه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در گذشته  مادی‌ها فقط مربوط به مبحث آب نبوده و حجم بسیار زیادی از زندگی مردم به مادی‌ها بستگی داشته گفت:در قدیم آداب و رسومی همچون آب ریختن بر سر نوزاد، تعویض لباس داماد در شب عروسی و مواردی از این قبیل در کنار مادی‌ها صورت می‌گرفت.

مساح با اشاره به اینکه بخشی از رویداد گردشگری است افزود: در این برنامه راهنمایانی حضور دارند که مباحث مربوط به مادی‌ها را توضیح می‌دهند و تعدادی بازیگر نیز در قالب نمایش رویداد‌هایی که پیش‌تر کنار مادی‌ها اجرا می‌شده است را به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این برنامه رایگان است و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، گفت:
 مسیر پیاده‌روی کنار مادی است و افراد با حرکت در طول این مسیر می‌توانند از محتوای متنی، نمایش‌ها و سخنان راهنمایان استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۲۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آب در جهان امروز حکم طلاست و زنده کردن فرهنگ های منسوخ گذشته هنر چندانی نیست