جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان

جشن خودکفایی ۵ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان امروز در رشت برگزار شد.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور امروز در جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی گیلانی گفت: امسال برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری شده است.

او با تأکید بر اینکه ما حمایت از مددجویان را رها نکردیم، افزود: سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند، اما مابقی باید در چرخه اشتغال قرار گیرند.

رئیس کمیته امداد کشور راهبرد این نهاد انقلابی را ایجاد و توسعه اشتغال، مسکن و فرهنگ خوداتکایی اعلام و تصریح کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ قرار شد کمیته امداد ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان به همراه کارآموزی بود.

بختیاری افزود: برای امسال نیز ۵۰۰ هزار اشتغال دیگر برای کمیته امداد هدف‌گذاری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد مددجو و ۵۰ درصد غیر مددجو هستند.

او تصریح کرد: بیش از ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که یتیم را در دامان خودشان پرورش می‌دهند از این‌رو تلاش می‌کنیم زمینه اشتغال خانگی از جمله تولید فرش و ابریشم را برای آن‌ها فراهم کنیم.

سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور همچنین بر لزوم توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: یک سوم تولید پیله ابریشم کشور برعهده این نهاد است.

بانک‌های گیلان منابع مالی خود را در اختیار تولید قرار دهند

اسدالله عباسی، استاندار هم در این مراسم جشن گفت: گیلان در حوزه کشاورزی، گردشکری، صنایع چوب و صید ماهی دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند به ایجاد کارآفرینی کمک کند.

او با تأکید بر لزوم توجه به کاهش هزینه تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان، گفت: یکی از اهداف دولت افزایش زنجیره ارزش افزوده، رشد کیفی تولید، بهره وری انواع محصولات کشاورزی است و در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان

استاندار گیلان، بخش‌های صنایع دستی، گردشکری، کشاورزی و مشاغل خانگی را یکی ویژگی‌های بارز در مناطق روستایی دانست و یادآور شد: به راحتی می‌توان با توسعه زراعت چوب، نوغانداری و صنایع ابریشم به ایجاد اشتغال پایدار در استان رسید.

جشن خودکفایی ۵ هزار مددجوی کمیته امداد گیلان

عباسی با بیان اینکه بانک‌های گیلان باید تمامی منابع مالی خود را برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی قرار دهند، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره در بخش تولید هماهنگی خوبی وجود دارد، ولی برخی از بانک‌ها کم کاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.