اختصاص ۱۰ هکتار زمین برای ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه قم

رئیس دانشگاه قم از ایجاد پردیس علم و فناوری در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار در دانشگاه قم خبر داد.

 حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم  در همایش استانی ایده‌های برتر کارآفرینی که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: دانشگاه قم برنامه‌های مختلفی برای حمایت از مسئله ایده تا محصول دارد، در همین راستا توانسته‌ایم مجوز پردیس علم و فناوری را از وزارت علوم بگیریم که ۱۰ هکتار از زمین دانشگاه به همین پارک اختصاص داده شده است

 رئیس دانشگاه قم  افزود: بحث کارآفرینی و مهارت‌افزایی یکی از اولویت‌های دانشگاه قم است که وزارت علوم تاکید ویژه‌ای بر این امر دارد و که دانشگاه قم برای کسانی که اندیشه و ایده دارند و می‌خواهند شرکت دانش بنیان تأسیس کنند اعلام آمادگی می‌کند.

او افزود: اگر روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما مناسب باشد، هزینه‌های ما کم‌تر می‌شود و راحت‌تر می‌توانیم به هدف مورد نظر برسیم پس لازم است که در حوزه کارآفرینی نیز روش مناسبی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به لزوم داشتن برنامه در بحث کارآفرینی بیان کرد: ایده‌پردازی و خلاقیت مثل هر کار دیگری روش و متد خاص خود را دارد؛ یکی از ضعف‌های علمی ما این است که روی متد‌ها و برنامه‌ریزی‌ها تمرکز کم‌تری داریم. درست است که ایده‌های زیادی داریم، اما چون برنامه‌ریزی تدوین شده‌ای در این خصوص نداریم ممکن است به مقصد نرسیم.

حجت الاسلام شریفی در ادامه با اشاره به لزوم احساس نیاز در کارآفرینی تصریح کرد: هر محصول و نوآوری نیاز به احساس نیاز دارد و اگر احساس نیاز وجود نداشته باشد و فرد احساس استغنا داشته باشد به خودش زحمت فکر کردن و حرکت کردن نمی‌دهد.

حجت الاسلام شریفی عنوان کرد: بعد از اینکه حس نیاز ایجاد شد، فرد باید مطالعه داشته باشد که آیا این نیاز پاسخ داده شده است یا خیر؟ چرا که ممکن است این ایده به ذهن افراد دیگر رسیده باشد و در نهایت اگر پاسخ و آن ایده به ذهن افراد دیگر نرسیده بود می‌توان با قدرت در آن زمینه نظریه‌پردازی کرد و اگر آن پاسخ به ذهن افراد دیگر رسیده بود باید در گام بعد بررسی کنیم که آیا پاسخ کافی بوده یا خیر.

رئیس دانشگاه قم گفت: برای تحلیل پاسخ‌ها با عینک نقادی به مسائل نگاه کنیم، چرا که با این دید می‌توانیم نقاط ضعف را کشف کنیم و این ضعف‌ها را به حداقل برسانیم و بر نقاط قوت بیافزاییم و این را بدانید زمانی که از عینک نقادی استفاده می‌کنیم عقلانیت انسان فعال می‌شود که این عقلانیت قدر بسیار زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.