رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست:

طالبان مسئولیت زیست‌محیطی حقابه کشاورزی رودهیرمند را پذیرفت/صنایع به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حاکمان افغانستان که اعلام کرده بودند در قبال محیط زیست مسوول نیستند، اکنون این مسئولیت را پذیرفتند.

سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست  در بازدید از شرکت کلران واقع در شهرک صنعتی بزرگ سمنان گفت: طالبان که با پذیرش تامین حقابه کشاورزی رودخانه هیرمند اعلام کرده بودند در قبال محیط زیست مسئول نیستند، اکنون این مسئولیت را پذیرفتند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور با تاکید ویژه در هیات دولت، ماموریت ویژه درباره حقابه هیرمند را اعلام کرده و امید است به زودی خبر‌های خوش برسد.

او افزود: اکنون برخی صنایع بزرگ کشور برای تحقق مسوولیت اجتماعی در زمینه حفاظت از محیط زیست مانند تکثیر گونه‌های ارزشمند نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با تاکید بر توسعه صنایع سبز، تصریح کرد: فعالیت مجموعه‌های تولیدی پویا و دانش‌بنیان‌ها و تولید علم بر اساس یافته‌های میدانی ارزشمند است.

سلاجقه افزود: جانمایی صنایع در سمنان مطلوب است، اما امید می‌رود همسایگی با پایتخت کشور برای این استان آلایندگی تاثیرگذار نباشد.

وی با بیان اینکه در استان سمنان مدیریت منابع آبی حیاتی است، افزود: بازچرخانی و استفاده از پساب تصفیه شده در واحدهای تولیدی سمنان ارزشمند است و باید گام‌های جدی‌تری در این زمینه برداشته شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفری یکروزه، ضمن دیدار با سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، دیدار چهره به چهره با مسوولان و فعالان محیط زیست استان و بازدید از پاسگاه جنگل ابر شاهرود در شرق استان سمنان را در برنامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.