نخستین جشنواره گل انار استان مرکزی برگزار شد

نخستین جشنواره گل انار استان مرکزی در شهرستان محلات برگزار شد

نخستین جشنواره گل انار استان مرکزی به همت مدیریت یک مزرعه گردشگری به همراه طبخ آبزیان در شهرستان محلات برگزار شد.

 بازدید از باغ انار، حضور هنرمندان صنایع دستی، مسابقه طبخ آبزیان در کنار اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های این جشنواره در مزرعه گردشگری بود. 

 در این جشنواره تعدادی غرفه صنایع‌دستی، چوبی، محصولات دست‌ساز و خانگی نیز حضور داشتند و جشنواره طبخ آبزیان با حضور بیش از ۱۵ شرکت‌کننده برگزار شد که پس از داوری از برگزیدگان تقدیر شد.

مهدی لعل بار رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: این جشنواره در سه محور گل انار، طبخ آبزیان و غرفه‌های صنایع‌دستی در مزرعه گردشگری که در فضایی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده برگزار شد که ۵ هکتار آن به باغ انار با استفاده از نژاد انار‌های خورهه اختصاص یافته و به دلیل قرار داشتن در فصل گل‌دهی انار، جلوه زیبایی برای استفاده طبیعت دوستان فراهم کرده است.


لعل بار با اشاره به اینکه این جشنواره اولین جشنواره گل انار در استان مرکزی است افزود: یکی از بخش‌های گردشگری که در سال‌های اخیر روی آن تمرکز شده، بخش گردشگری کشاورزی است و در تفاهم‌نامه‌ای که سال‌های اخیر بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد، اعطای مجوز گردشگری به بخش کشاورزی واجد شرایط و دارای ظرفیت‌های لازم انجام می‌شود. 
 
 او اضافه کرد: اولین پروانه بهره‌برداری از این نوع در سطح استان به این مزرعه داده شده و این مزرعه در بخش پرورش ماهی، پذیرایی و باغ انار فعالیت خود را آغاز کرده و درخواست‌های دیگری از این دست در حال پیگیری وجود دارد که در صورت داشتن صلاحیت طبق ضوابط با آن‌ها همکاری خواهد شد.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: رونق بخش گردشگری کشاورزی و بخش صنایع‌دستی و هنری و ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان منبع غذایی ضروری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.