استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

منفعت مردم، شرط اصلی در جذب سرمایه گذاران

قناعت گفت: به دنبال جذب سرمایه گذارانی هستیم که منفعت مردم برایشان مهم است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی زرشک، گفت: حضور حوزه‌هایی مثل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و ... در استان که هدفشان از سرمایه گذاری به جای کسب درآمد، هزینه کرد اعتباراتِ در اختیار در زمینه انتفاع عمومی است، برای ما ارزشمند و مغتنم است.

او افزود: اعلام آمادگی بنیاد علوی برای شکل دهی شبکه، ورود به صددرصد مباحث تولید تا فروش زرشک و کمک به ایجاد ارزش افزوده در این محصول استراتژیک استان، فرصتی است که باید از آن به درستی استفاده کنیم.

قناعت بیان کرد: جهاد کشاورزی به نمایندگی دولت می‌بایست زیرساخت‌های لازم برای تحقق این برنامه که در زمینه منفعت مردم اجرا خواهد شد را فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار ۴۵ هزار خانواری بهره برداران زرشک استان، از مشکلات پیش روی زرشک کاران گفت و اظهار کرد: مشکل زرشک خراسان جنوبی را باید خودمان در داخل استان حل کنیم.

او ادامه داد: بخشنامه‌ها و مجوز‌هایی که از وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شوند می‌بایست به عنوان تسهیل کننده امور در رفع مشکلات استان و برنامه ریزی برای بهره برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

قناعت تأکید کرد: آن چه می‌تواند مشکلات موجود استان را مرتفع سازد و راه را برای بهره برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌ها هموار کند، تعامل و هم افزایی همه حوزه‌ها در بخش دولتی و خصوصی است.

استاندار خراسان جنوبی به سه نیاز اصلی در حوزه محصول زرشک استان اشاره کرد و گفت: تأمین زیرساخت ها، ساماندهی شرایط از مبدأ (جمع آوری زرشک) تا مقصد (عرضه بازار‌های داخلی و خارجی) و توسعه صنایع فرآوری از مهمترین مسائلی است که در خصوص محصول زرشک استان باید دنبال شود.

او تأمین زیرساخت‌ها را از تکالیف جهاد کشاورزی برشمرد و عنوان کرد: در جریان جبران ضعف‌های موجود در حوزه زیرساختی، پارسال شهرک تخصصی زرشک به همت سرمایه گذار دارای صلاحیت در سربیشه کلنگ زنی شد و این طرح با پیشرفت خوبی در حال اجراست.

قناعت افزود: این وظیفه ماست که با جذب سرمایه گذار به توسعه چنین شهرک‌هایی در زمینه ایجاد ارزش افزوده در محصول زرشک استان همت گماریم.

استاندار خراسان جنوبی بیشتر شدن سهم کشاورزان از ارزش محصول زرشک را اصلی مهم خواند و تصریح کرد: باید کار‌ها به سمتی برود که دلال‌ها حذف شوند و زرشک بی واسطه به دست خریدار و مصرف کننده برسد و انتفاع اصلی نصیب کشاورزان شود.

او ادامه داد: با توسعه صنایع فرآوری می‌توان ارزش افزوده محصولات کشاورزی به ویژه زرشک را بیشتر کرد.

قناعت گفت: در زمینه تحقق این برنامه نباید فرصت را از دست بدهیم و کار‌ها باید به گونه‌ای پیش بروند که تا قبل از فرارسیدن فصل برداشت زرشک نتیجه برنامه ریزی‌ها را ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار