نیاز به هوش مصنوعی برای انجام مطالعات بزرگ در زمینه اثربخشی و ایمنی دارو

معاون وزیر بهداشت گفت: سیستم‌های بیمارستانی آمار و اطلاعات زیادی دارند و مدیریت این حجم از اطلاعات جز با استفاده از هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست.

 یونس پناهی اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین موضوعات حوزه سلامت تهدیدات سلامت و در راس آن، بار بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت بار بیماری‌ها گفت: در حال حاضر سرعت پیدایش بیماری‌ها از سرعت ابزار‌هایی که امروزه در تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود، به مراتب بیشتر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این‌که در سال‌های گذشته رشته‌ای تحت عنوان systems biologic (زیست‌شناسی سامانه‌ها) ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: برای دستیابی به مرجعیت علمی هیچ راهی نیست به جزء این که از این رشته‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در کشور ۸۰۰ مرکز تحقیقات فعال است که هر یک از آن‌ها بایوبانک ثبت داده و یک سلسله مطالعاتی تحت عنوان کوهورت دارند. بیش از ۸۰ مطالعه کوهورت در کشور داریم. مراکز تحقیقاتی اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی دارند و مدیریت این اطلاعات جز با استفاده از هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در مورد سیستم ارجاع و موضوع سلامت الکترونیک، توضیح داد: سیستم‌های بیمارستانی اطلاعات زیادی دارند؛ ضرورت دارد از دانش‌های روز که یکی از آن‌ها هوش مصنوعی است، برای مدیریت داده‌ها و تشخیص بهتر، پیشگیری بیشتر و درمان‌های نوین استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار