شناسایی اصالت فاقد‌ین شناسنامه سیستان و بلوچستان با کمک ریش‌سفیدان

موضوع فاقدین با جدیت و حساسیت در حال پیگیری است و جلسات مختلفی در سطح کشوری و استانی برگزار شده، اما باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای اصالت این افراد و شناسایی و ایرانی بودن آن‌ها استفاده شود.

 آیین تکریم و معارفه مدیر کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور معاون توسعه و مدیریت سازمان ثبت احوال کشور و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ثبت احوال اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان حساسیت‌های خاصی وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی الخصوص ثبت احوال در جبهه‌های مختلفی از سیاسی و امنیتی در حال خدمت‌رسانی هستند و در این راه شهید دادند و این امر نشان از حساسیت ثبت احوال استان دارد.

رضا شریفی گفت: حوزه سیاسی و اجتماعی استانداری از نزدیک با همکاران ثبت احوال استان در حوزه‌های مختلف در خصوص فاقدین در شورا‌های تامین و مباحث جمعیتی در ارتباط هستیم و دغدغه‌ها و تلاش‌های مدیران و کارکنان ثبت احوال را از نزدیک لمس می‌کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اسناد ثبت احوال سند رسمی و هویت ملی ماست و باید با حساسیت و جدیت در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم تا افراد غیر به این اسناد دسترسی پیدا کنند. 

وی با اشاره به موضوع فاقدین شناسنامه در استان سیستان و بلوچستان گفت: موضوع فاقدین با جدیت و حساسیت در حال پیگیری است و جلسات مختلفی در سطح کشوری و استانی برگزار شده، اما باید ریشه موضوع فاقدین به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و از ظرفیت بزرگان و ریش‌سفیدان برای اصالت این افراد و شناسایی و ایرانی بودن آن‌ها استفاده شود.

شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تقدیر از عملکرد دهمرده مدیرکل سابق ثبت احوال استان، گفت: ثبت احوال یکی از دستگاه‌های فعال در استان است و کارکنان ثبت احوال در صف خدمات‌رسانی و پاسخگویی به مراجعین هستند و خدمات خوبی به مراجعین ارائه کردند و امید است با مدیریت جدید نیز با همت و تلاش و کار جهادی بتواند خدمات بهتری به مراجعان ارائه کند.

نصراله معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور نیز در این جلسه گفت: عملکرد ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان نشان از همکاری و پویایی نیرو‌های انسانی است و عملکرد دوران مدیریت جناب دهمرده رضایت بخش بوده و امید است با تغییرات صورت گرفته با تلاش بیشتر در جهت اهداف سازمان و ارائه خدمات بهتر به مراجعین قدم بردارند. 

نصراله بیان کرد: هدف از انتخاب نیرو‌های جوان، پویایی و تلاش بیشتر است تا با اقدامات جهادگونه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و مردمداری خدمات مناسبی به مراجعین صورت دهند.

معاون توسعه و مدیریت سازمان ثبت احوال کشور گفت: ما به دنبال شیرینی کام مردم هستیم و باید به نحوی عمل کنیم تا رضایت حداکثری ارباب رجوع را کسب کنیم و در راستای اهداف سازمان به سمت هوشمندسازی قدم برداریم.

نصراله گفت: ایجاد ساز و کار ارزیابی عملکرد کارکنان و تحول در تمامی زمینه‌ها از انتظارات سازمان ثبت احوال کشور از مدیرکل جدید است تا نیروی انسانی پویا و آموزش دیده و کارآمد پرورش دهیم.

وی افزود: نگاه مدیریتی مناسب در استان و واگذاری صحیح ماموریت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و اهداف و ماموریت‌ها به روش مناسب منتقل شود.

 رحمتی سرپرست اداره‌کل ثبت احوال استان نیز گفت: این توفیق بزرگ است که خدمت در استان سیستان و بلوچستان نصیب من شده و جز با کار جهادی و همکاری مسئولین و همکاران نخواهیم توانست به اهداف سازمانی دست یابیم. امید است در سایه وحدت و همگرایی و کار جهادی در استان، بتوانیم گام‌های موثری در استان برداریم.

در پایان این جلسه از زحمات رضا راحت دهمرده تقدیر شد و وی به بازنشستگی نائل آمد و علی رحمتی به عنوان سرپرست اداره‌کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۰:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۲
سلام مدارک ما تکمیل هست اماجواب بما ندادن
آخرین اخبار