کمبودی در تامین آرد استان اردبیل وجود ندارد

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: هیچ کمبودی در تامین آرد در این استان وجود ندارد.

علی نوبخت گفت: در این مدت یک‌هزار و ۵۰۰ تن آرد مازاد برای تامین نان مورد نیاز شهروندان و مسافران در بین نانوایان استان توزیع شده.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل می گوید: آرد و گندم به اندازه کافی تامین و توزیع شده و برای فصل تابستان که شاهد ورود مسافران و گردشگران در استان خواهیم بود ، هیچ کمبودی در آرد و نان وجود نخواهد داشت.

او با بیان اینکه سرانه مصرفی آرد در این استان بیشتر از سرانه کشوری است ،گفت: سرانه آرد استان ۱۲.۷۰ کیلوگرم بوده و دلیل اصلی بالا بودن آن استفاده بیشتر مردم از نان سنتی و نبود مصرف نان صنعتی است.

نوبخت با بیان اینکه ماهانه ۱۶ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود، می گوید: ۲ هزار و ۵۸۳ واحد نانوایی در استان اردبیل فعال هستند و همه این واحدها به کارتخوان‌های جدید متصل شده‌اند.

او با اشاره به این که ۱۲ کارخانه تولید آرد در استان وجود دارد ، گفت: نانوایان می‌توانند با استفاده از سامانه اینترنتی از هر کارخانه‌ای که بخواهند آرد خریداری کنند.

نوبخت افزود: وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در انبارهای این استان مطلوب بوده و کالاها به اندازه کافی در انبارها موجود است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل تامین کالاهای اساسی را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت‌ دانست که با حمایت از کشاورزان از طرق مختلف از جمله پرداخت یارانه ، خرید تضمینی و واردات تلاش می‌کند این کالاها به میزان مورد نیاز شهروندان تامین و با نظارت بر توزیع با نرخ مناسب و به وفور در بازارها در اختیار مردم قرار بگیرد.

نوبخت گفت: با هدف تنظیم بازار پارسال بیش از هشت هزار تن کالای اساسی شامل برنج و شکر در استان توزیع شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.