تظاهرات ده‌ها هزار نفری در بلژیک

نزدیک به ۲۰ هزار تن از کارگران بلژیکی در اعتراض به شرایط بد کاری و از بین رفتن حق اجتماعی خود، اعتراض کردند.

نزدیک به ۲۰هزار کارگر در بلژیک در واکنش به شرایط بد کاری و پایمال شدن حقشان امروز (دوشنبه) به خیابان‌های این کشور آمده و تظاهرات کردند. این تظاهرات موجب ترافیک سنگین و اختلال در سامانه‌های حمل و نقل بلژیک شد.

براساس گزارش برکینگ نیوز، اتحادیه‌های کارگری از توافق‌های جدیدی که شرکت‌ها در آن حق کارگران را رعایت نکرده، حقوق اجتماعی آنان را نادیده گرفته‌اند و از لحاظ مالی ریاضت بیشتری را به کارگران تحمیل کردند، خشمگین شدند.

مقامات پلیس بروکسل تخمین زدند تنها در پایتخت بلژیک ۱۸هزار نفر درحال تظاهرات کردن هستند. اتحادیه‌های کارگری همچنین از اقدامات مدیریتی که باعث سرکوب اعتراضات آن‌ها می‌شود، ناراحت هستند. درپی این اقدامات مدیران بلژیکی اتحادیه‌های کارگری اعلام کردند که حق دفاع از حقوق اجتماعی و صنفی خود را از دست داده‌اند.

در بیانیه اتحادیه سوسیالیست ای‌ بی‌ وی وی نیز آمده است: «ما کارمندان درجه دو نمی‌خواهیم. ما خواهان احترام و حقوق برابر برای همه هستیم.»

اتحادیه‌های کارگری بلژیک اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین تنها در یک سال ۱۳۰ درصد، برق ۸۵ درصد و سوخت ۵۷ درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت مواد غذایی نیز افزایش یافته است.

پس از شروع تحریم‌های روسیه توسط کشورهای اروپایی قیمت انرژی و مواد غذایی و بسیاری دیگر از خدمات در این کشورها به شدت افزایش یافته است. در همین راستا مردم کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپا دست به تظاهرات و اعتصاب زدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار