دست رد سازمان جهانی بهداشت به پیشنهاد حضور تایوان به عنوان ناظر

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید با درخواست تایوان برای عضویت در مجمع جهانی بهداشت به عنوان ناظر موافقت نکرده است. 

مجمع جهانی بهداشت، بالاترین مرجع سیاستگذاری بهداشت در سطح جهانی اعلام کرد پیشنهاد شرکت تایوان در مجمع سالانه به عنوان ناظر را در دستور کار خود قرار نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، چن ژو، نماینده دائم چین در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو در بیانیه‌ای گفت که «تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک چین است». وی در ادامه گفت: «مشارکت تایوان در فعالیت‌های سازمان جهانی بهداشت باید بر اساس اصل چین واحد انجام شود». 

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به این تصیم گفت: «این [مسئله] به طور کامل نشان می‌دهد اصل چین واحد دارای حمایت بین المللی است و نشان دهنده روند غالبی است که نمی‌توان آن را به چالش کشید». 

وی در ادامه ضمن هشدار به مقامات تایوان و کشور‌های حمایت کننده از آن گفت: «ما می‌خواهیم یک بار دیگر برای مقامات تایوان روشن کنیم که نمی‌توان افکار عمومی را نادیده گرفت و کسانی که با آتش بازی می‌کنند خواهند سوخت. ما همچنین از برخی کشور‌ها می‌خواهیم که از حمایت آگاهانه از روایت نادرست در این مورد دست بردارند، از سیاسی کردن مسائل مربوط به سلامت دست بردارند، از تایوان برای مداخله در امور داخلی یا مهار چین استفاده نکنند».

گفتنی است چین تایوان را به عنوان بخشی از خاک خود و نه به عنوان دولتی جداگانه به رسمیت می‌شناسد و به دفعات در خصوص حمایت از استقلال تایوان به آمریکا هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
اکر تایوان هم مثل اوکراین گول غربیها را بخورد غیر از کشتار ملت وسوء استفاده غربیها چیزی دستش را نمی گیرد
آخرین اخبار