امام جمعه زاهدان:

باید آمادگی خود را برای خرمشهرهای پیش رو حفظ کنیم

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ما باید آمادگی خود را برای خرمشهرهای پیش رو را حفظ کنیم و بتوانیم برای ایفای نقش درست خود و سربازی ولایت و دستیابی به پیروزی و فتح قله های رفیع تلاش کنیم.

 روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در مجمع استادیاران شبکه تربیتی صالحین که با حضور ائمه جمعه و فرماندهان سپاه‌ شهرستانی و نواحی مقاومت بسیج استان برگزار شد اظهارداشت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری ما خرمشهرها در پیش داریم که تنها در عرصه جنگی نیست بلکه در دوره های مختلف دشمن روی عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متمرکز شد و در شرایط کنونی نیز یک جنگ ترکیبی راه انداخته است.

وی افزود: ما باید آمادگی خود را برای خرمشهرهای پیش رو حفظ کنیم و بتوانیم برای ایفای نقش درست خود و سربازی ولایت و دستیابی به پیروزی و فتح قله‌های رفیع تلاش کنیم.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: این آمادگی جهات مختلفی دارد که یک محور مهم آن جبهه فرهنگی است و ما باید در این موقعیت حساس و برای حفظ هوشیاری و آمادگی خود در خطوط تماس تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی ادامه داد: محور دیگر حفظ مرزهای فکری و فرهنگی است از این جهت که علما مرزبانان فکری، فرهنگی و عقیدتی جامعه اسلامی هستند و ما باید با استفاده از همه ظرفیت ها مرزهای فکری و فرهنگی را در برابر شبیخون فرهنگی دشمن حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در اختیار داشتن نیرو را لازمه مرزبانی از جبهه فکری و فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید نیروهای موجود را حفظ، تقویت و توسعه داده و به دنبال کادرسازی باشیم.

وی تصریح کرد: در این فضا باید از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) الگو بگیریم از این جهت که وقتی به تاریخ مراجعه می‌شود مشاهده می‌کنیم که دعوت فردی و اجتماعی داشته‌اند و از میان اینها انسان‌های خاص را شناسایی و در راستای تبلیغ و هدایتگری به کار می‌گرفتند.

آیت الله محامی اظهارداشت: همه ما در این جهت مسوولیم و استادیاران باید در جهات مختلف نقش آفرینی و بدرستی و با اهتمام زیاد کار کنند.

وی افزود: کار ابتدایی این است که استادیاران در حوزه استحفاظی خود سرمربی و مربی ها را مشخص کند که البته اولویت این است افراد از طلاب حوزه علمیه باشند از این جهت که آشنایی بیشتری با معارف دارند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: کار دوم تغذیه روحی و فکری سرمربیان و مربیان است تا به گونه‌ای آماده شوند که بتوانند نقش هدایتگری را ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار