نقش آفرینی بیشتر مرز بین المللی خسروی در اربعین ۱۴۰۲

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق از فراهم‌شدن زمینه و بستر‌ها برای نقش آفرینی بیشتر مرز بین المللی خسروی در اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.

یونس امیری مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور عراق گفت : مردم ایران از سالیان دور از طریق مرز خسروی به عراق و زیارت عتبات عالیات رفته‌اند و این مسیر از یک جایگاه تاریخی و معنوی بسیار ویژه برخوردار است.
 
وی افزود: این مرز علاوه بر اینکه مسیر زوار حسینی بوده، همزمان تنها مرز تجاری رسمی ایران با کشور عراق هم بوده و دیگر مرز‌ها پس از پایان جنگ و سقوط رژیم بعثی ایجاد شده‌اند.

دستیار و مشاور استاندار کرمانشاه در امور عراق گفت: در واقع به دنبال ارتقاء همزمان جایگاه اقتصادی و زیارتی مرز خسروی و افزایش اثرگذاری مثبت این مرز تاریخی در معیشت مردم استان هستیم. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه تنها استان کشور است که به صورت همزمان با بخش‌های عربی و اقلیم کردستان عراق همجوار است، گفت: مرز‌های شوشمی، شیخ صله و پرویزخان همجوار با اقلیم کردستان عراق و دو مرز مهم خسروی و سومار هم با استان دیاله عراق همسایه هستند و این نشان از جایگاه ویژه استان کرمانشاه دارد.

امیری گفت: مرز خسروی به دلیل نزدیکی به بغداد و کربلا و داشتن زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی مناسب و راه دسترسی بزرگراهی از اقبال مناسبی برخوردار است.

وی گفت: در اوایل دهه ۹۰ و حمله داعش به عراق، مناطق همجوار با خسروی دچار ناامنی شدند و در این شرایط مرز‌هایی مانند مهران و شلمچه مورد اقبال قرار گرفتند.

دستیار و مشاور استاندار در امور عراق افزود: امسال با توجه رایزنی‌ها و تلاش‌های گسترده‌ای که صورت گرفت، مرز خسروی از شرایط مناسبی برای تردد آسان‌تر زوار حسینی برخوردار است.

وی برقراری تردد زوار از مرز‌های استان را امنیت آفرین خواند و گفت: افزایش عبور زوار حسینی از مرز خسروی، دولت عراق را تشویق می‌کند که توسعه زیرساخت‌های منتهی به این مرز مهم را در دستور کار خود قرار دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.