تجلیل از آثار برتر جشنواره ملی مهدویت در قم

چهارمین جشنواره ملی مهدویت با تجلیل از صاحبان برترین آثار ارسالی به این جشنواره به کار خود پایان داد.

آیت الله سبحانی در پیامی به جشنواره ملی مهدویت، گفت: حضرت مهدی (عج) که امروز در پشت پرده غیبت، انتظار صدور فرمان پروردگارش را می‌کشد، با ظهورش جهان را مملو از عدل و داد می‌نماید و نجات‌بخش مستضعفان جهان می‌شود دست مستکبران را کوتاه می‌کند.

در پیام مرجع معظم تقلیدشیعیان همچنین آمده است: امروز وظیفه همگان است که در راه معرفی و اعتلای نام این موعود در پهنه گیتی بکوشند و بدون شک برگزاری این جشنواره بستر سازی فرهنگی برای تحقق آرمان شهر مهدوی خواهد بود.

معین دادخواه، دبیر اجرایی این همایش گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ اثر از ۲۳ استان کشور و ۵ کشور عراق، افغانستان، هندوستان، آذربایجان و ترکیه ارسال شد که در نهایت ۴۰ اثر به‌عنوان آثار برتر و شایسته تجلیل معرفی شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این جشنواره با تبیین ویژگی‌های منتظر واقعی، گفت: منتظر واقعی باید عفاف، سلامت و تقوا را معیاری برای خودش قرار دهد و اعمال و رفتارش با فرهنگ ظهور همسو باشد.

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این جشنواره، چالشی‌ترین بحران انقلاب معاصر را بحران مدیریت جهانی دانست و گفت: در سایه این بحران، بحران‌های اخلاق، معنویت، خانواده، نسل و هویت انسانی و شکاف طبقاتی ایجاد می‌شود.

او افزود: امام راحل توانست تحول بزرگی در ایران اسلامی بر پایه توحید و مهدویت ایجاد کند که این راه باید همواره ادامه یابد.

در این جشنواره همچنین از خادمان مهدوی استان قم تجلیل و از اولین کتاب نفیس مجموعه عکس‌های مهدوی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار