برگزاری رزمایش قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی در روستا‌های طالقان

رزمایش دامپزشکی در این شهرستان برای مقابله با طاعون نشخوارکنندگان کوچک برگزار شد.

خورشیدوند، مشاور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه این رزمایش گفت: با عنایت به اینکه مقام معظم رهبری تأکید دارند که مشکلات کشور با کار جهادی حل می‌شوند، کار و خدمت جهادی به ویژه در مناطق محروم و صعب‌العبور از اولویت جدی سازمان است.
 
او  افزود: در همین راستا رزمایش جهاد دامپزشکی قرارگاه محرومیت زدایی در سی استان کشور انجام شده است و این رزمایش در استان البرز به ویژه مناطق محروم و صعب العبور شهرستان طالقان برگزار می شود.  
 
مشاور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این رزمایش از ظرفیت های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، و سپاه و بسیج و گروه های جهادی ، جهت تسریع خدمت رسانی به این مناطق استفاده می شود.
 
او نیز با بیان اینکه با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان مشکلات را حل نمود، ادامه داد: این قرارگاه با سه مأموریت اصلی، ارائه خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیشگیری از بیماری‌ها دامی ، مدیریت بیماری‌ها و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری‌ها در قالب اهداف اصلی و تخصصی سازمان دامپزشکی کشور فعالیت می‌نماید.
 
مشاور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان بمنظور اجرای سیاست‌های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی استفاده بهینه کرد.
 
او از جمله این خدمات، ارائه خدمات جامع دامپزشکی شامل خدمات بهداشتی مایه کوبی، سمپاشی، درمان‌های ضد انگلی و درمان دام‌ها را نام برد  که به صورت رایگان انجام می شود.
 
خورشید وند افزود: امیدواریم با اجرای این رزمایش بهترین عملکرد را برای انجام یک کار اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی در این منطقه انجام دهیم.
 
در این رزمایش سه روزه، بیش از ۷۰  نفر از نیروهای جهادی و بسیج و کارکنان ادارات شهرستانی به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دام منطقه از قبیل واکسیناسیون، ویزیت و درمان رایگان دام و ارائه آموزش و ترویج کنترل بیماری‌های دامی می پردازند.
برچسب ها: دامپزشکی ها ، طاعون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.