برگزاری همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی در سمنان

همایش بین المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به منظور معرفی توانمندی‌ها و توسعه روابط بین المللی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد.

در این همایش دو روزه روسا و مدیران ارشد وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و علوم تحقیقات و فناوری ، تعدادی از دانشگا‌های مطرح کشور، سفرا و رایزن‌های فرهنگی کشور‌های پاکستان، عراق و غنا، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب قم، ضمن حضور در همایش و ارائه راهکار‌ها و تبادل تجارب از برخی مراکز آموزشی پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز بازدید کردند.

سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران در این همایش گفت: مهمترین راهکار برقراری و تقویت ارتباط بین ۲ کشور، ارتباط دانشجویی دوسویه است.

اریک اووسو بواتنگ افزود: ایجاد ارتباط فرهنگی از طریق جذب دانشجو اهمیت زیادی دارد و همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی اقدامی ارزشمند و موثر است.

وی بیان کرد: همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فرصت خوبی در توسعه روابط است.

سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران افزود: به ازای هر یک هزار نفر، یک پزشک در کشور غنا وجود دارد و این آمار اصلا خوب نیست و دولت این کشور در تلاش برای بهبود آمار است، اما شرایط و زیرساخت‌ها مهیا نیست و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تحصیل دانشجویان کشور غنا کمک‌کننده در رفع نیاز‌ها است.

در حال حاضر ۳۴۰۰ دانشجو در ۶۰ رشته ونه دانشکده مشغول تحصیلند که ۳۰۰ نفر آن‌ها دانشجویان خارجی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.