سفیر کشور غنا:

ایران توانمندی‌هایی همپای غرب و اروپا دارد

اریک اووسو بواتن گفت: بر این عقیده هستم که ایران توانمندی‌هایی همپای غرب و اروپا دارد و برای اصلاح این تصورات باید ارتباطات میان ۲ ملت تقویت شود.

 اریک اووسو بواتنگ سفیر کشور غنا در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار سمنان گفت: کشور غنا خواستار گشایش راه‌های جدید برای ارتقاء روابط با کشورهای دوست خود است.

وی ادامه داد: کشور غنا روابط سیاسی و دیپلماتیک بسیار گرمی با جمهوری اسلامی ایران دارد و هر دو کشور منافع مشترکی دارند و در سطح بین‌الملل از یکدیگر حمایت می کنند .

اووسو بواتنگ بیان کرد: دانشجویان سفیران یک‌کشور هستند و تعاملات میان فرهنگی زمینه‌ساز کاهش فاصله‌های شناختی و موانع میان اذهان ملت‌ها می‌شود.

سفیر کشور غنا افزود: پیشنهاد می دهم‌ تا شهر سمنان و یکی از شهرهای کشور غنا را به عنوان خواهر خوانده معرفی کنیم.

سفیر کشور غنا تصریح کرد: تمرکز بر روی موضوعات اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر این عقیده هستیم که این تعاملات باید به همکاری های اقتصادی منجر شود وبرای تحقق این راهبرد ضرورت دارد تا راه‌های ارتباط بیشتر میان دو کشور را بیابیم.

وی خاطرنشان کرد: شمار افراد واجد شرایط در عرصه آموزش پزشکی در کشور غنا قابل توجه اما ظرفیت‌های پذیرش در ایران محدود است.

اووسو بواتنگ یادآور شد: مایلیم تا اقداماتی را برای همکاری های مشترک میان کشور غنا و جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه استان سمنان در بخش آموزش پزشکی ، عملیاتی کنیم.

استاندار سمنان نیز در این نشست گفت: صنعت و معدن ، گردشگری ، کشاورزی و دانشگاهی بودن ، چهار ظرفیت ارزشمند استان سمنان است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: محصولات تولیدی استان سمنان به ۳۵ کشور دنیا صادر می شود و در سال گذشته ، بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

وی بیان کرد: از ۷۴ نوع مواد معدنی موجود در کشور ، بالغ بر ۴۰ نوع ماده معدنی در استان سمنان شناسایی شده است.‌

هاشمی ابراز کرد: استان سمنان یکی از قطب های تولید پسته در کشور است و در سال گذشته ۶هزار میلیارد تومان از محل فروش پسته ، عاید کشاورزان این استان شد.‌

استاندار سمنان گفت: بیش از ۱۰ درصد از زردآلوی کشور در استان سمنان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه زمینه مناسب برای پذیرش دانشجوی بین المللی در استان سمنان فراهم است، افزود: میانگین سرانه تخت بیمارستانی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشور است و دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های استان، جزو اساتید مطرح دنیا هستند.

استاندار سمنان گفت: نزدیکی به پایتخت کشور، وجود ۲ فرودگاه و دسترسی آسان به راه آهن و همچنین وجود امنیت کامل در استان از مزیت های مناسب برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌های استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار