هشدار هواشناسی درباره وزش تندباد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وزش باد شدید در استان هشدار داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی تا اوایل هفته آینده در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و غبار در استان پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: با تقویت اختلاف فشاری در سطح زمین از عصر جمعه تا روز شنبه ۱۳ خرداد وزش باد و گرد و غبار شدیدتر می‌شود که کاهش کیفیت هوا و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نیست.

نخعی بیان کرد: امشب و فردا دمای هوا افزایش می‌یابد و هوا نسبت به شرایط عادی فصل گرمتر می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در شبانه‌روز گذشته کمینه دما با ۱۲ درجه سلسیوس در سربیشه و بیشینه دما با ۴۳ درجه سلسیوس در طبس به ثبت رسید، تغییرات دما در مرکز استان نیز بین ۱۵ تا ۳۵ درجه سلسیوس ثبت شد.

براساس این هشدار هواشناسی احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، آسیب به درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، خسارت به پوشش، سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت و همچنین خطر سقوط اجسام وجود دارد.

خودداری از سفر‌های غیرضروری به ویژه مسیر نهبندان - زابل، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه گلخانه‌ها و سقف‌های موقت، پرهیز از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های خاص و مراقبت از کندو‌های زنبور عسل توصیه می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.