رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد:

تحول در علومِ بنیادی باید تدریجی باشد

محمدرضا دهقانی گفت: تحول در علوم بنیادی مانند رباتیک باید تدریجی باشد، تحول دستوری نیست بلکه تحول را باید از درون ایجاد کرد.

محمدرضا دهقانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با مثبت ارزیابی کردن حضور دانش آموزان در عرصه رباتیک به خصوص هوش مصنوعی، رسالت دانشگاه آزاد اسلامی را حمایت از صنعت رباتیک، توسعه و ترویج علوم و مهارت‌های بنیادی، دانست. 

او با اشاره به سرمایه ۲۰ ساله ایران در رباتیک اعلام کرد: دانشجویان با کمترین سرمایه و هزینه افتخار آفریده و دانشگاه مسیر پیشرفت را هموار نموده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید سبک آموزش و پژوهش را تغییر دهند، افزود: دانشگاه می‌تواند با استفاده از استادان و نخبه‌های دانشجو، پیشرفت را برای جامعه به ارمغان آورد.

دهقانی در رابطه با تحول در آموزش و پژوهش گفت: تحول باید تدریجی باشد، تحول دستوری نیست بلکه تحول را باید از درون ایجاد کرد.

او با اشاره به تغییرات تدریجی که لازمه پیشرفت و توسعه است اذعان کرد: هرگاه دانشگاه نتواند تغییر کند رشد و تعالی برای آن دست نیافتنی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به اینکه باید پروژه‌های مرتبط با جامعه و صنعت در دانشگاه انجام شود، تصریح کرد: آمار‌ها به ما می‌گوید که ظرفیت یک جهش خیلی خوب را در شاخص‌های مثبت، با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خود در دانشگاه داریم و باید در این رابطه بیشتر تلاش کرد.

برچسب ها: رباتیک ، نخبه ها ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
آدم باشید نمی خواهد این کارها کنید به زحمت می افتید
Iran (Islamic Republic of)
صمدی
۱۰:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اقای رئیس نمیدونند که رباتیک جز علوم کاربردی نه بنیادی؟!
آخرین اخبار