مذاکره کارگردان‌های معترض آمریکایی جواب داد

انجمن کارگردان‌های آمریکا در مذاکرات خود با تهیه‌کنندگان به توافقی آزمایشی رسیدند.

به نقل از اسکرین، انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) اعلام کرد به توافقی آزمایشی رسیده و قرارداد جدید ۳ ساله با اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) منعقد کرده است.

این انجمن صنفی اعلام کرد با این قرارداد «پیشرفت‌های بزرگ» در رسیدن به رشد بین‌المللی صنعت سرگرمی و «دستاورد‌های قابل توجه» در حقوق کلیدی اقتصادی و خلاقانه به دست می‌آید.

مفاد این توافق آزمایشی در جلسه ویژه هیأت مدیره که قرار است فردا (سه‌شنبه) برگزار شود، ارائه می‌شود تا به تصویب برسد.

این در حالی است که انجمن نویسندگان هنوز در اعتصاب است و روشن نیست این توافق آیا می‌تواند در وضعیت آن‌ها مؤثر باشد یا خیر. در واقع کمیته مذاکره کنندگان انجمن نویسندگان پس از کسب این توافق در یادداشتی به اعضایش گفت استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» تهیه کنندگان کارساز نخواهد بود.

در حالی که اعتصاب نویسندگان وارد دومین ماه خود شده تهیه‌کنندگان تلویزیونی مذاکرات قرارداد جدید با انجمن بازیگران را هم از روز چهارشنبه آغاز می‌کند.

انجمن کارگردان‌ها در مذاکرات خود به توافق‌هایی دست یافتند که شامل افزایش دستمزد‌ها و مزایا از جمله افزایش ۵ درصدی در سال اول قرارداد، ۴ درصدی در سال دوم و ۳.۵ درصدی در سال سوم و۰.۵٪ اضافه برای تأمین مالی مزایای مرخصی والدین تازه فرزند دار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار