دستورالعمل استفاده از سامانه های سرمایشی در ادارات استان سمنان

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان دستورالعمل استفاده از سامانه های سرمایشی در ادارات را اعلام کرد.

حمیدی گفت : بر اساس اعلام وزارت کشور در خصوص آغاز ساعت کار دستگاه های اجرایی و بانک ها از ساعت ۶ صبح ساعات کاری دستگاه اجرایی، نهاد‌ها، شرکت‌های دولتی، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری‌های استان تا پانزدهم شهریور در روز‌های کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶ تا ۱۲ و شرکت‌ها، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها که در روز پنجشنبه تعطیل هستند از ساعت ۶ تا ۱۴:۴۵ تعیین شده است .

وی افزود : همچنین ساعت کار بانک‌های استان سمنان در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ تا ۱۳:۳۰ (ویژه کارکنان) و ۶:۳۰ تا ۱۳ (ویژه مشتریان) و در روز پنج شنبه نیز از ساعت ۶ تا ۱۲:۳۰ (ویژه کارکنان) و از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۲ (ویژه مشتریان) است.

ساعت کار مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان که مکلف به ارائه خدمات مناسب و شبانه روزی به مردم هستند از این قاعده مستثنی شده است.

بر این اساس دستورالعمل ویژه ای برای استفاده از دستگاه های سرمایشی اعلام شده است: 

دمای محیط کار حداقل در ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم شده و سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از تعطیلی ادارات (ساعت ۱۲ ظهر) خاموش شود.

روشنایی داخل ساختمان تا حد امکان کاهش و روشنایی محوطه بیرونی در این بازه زمانی به حداقل برسد.

دستگاه‌های اجرایی مکلفند در ساعات اداری نسبت به کاهش مصرف انرژی ۳۰ درصد نسبت به دوره پایه سال ۱۴۰۱ و همچنین ۶۰ درصد مصرف در ساعات غیراداری اقدام کنند.

با استفاده از مولد‌های اضطراری خود، در ساعات پیک تابستان (ساعت ۱۲ تا ۱۸) بار مصرفی تامین شود و با هماهنگی شرکت توزیع برق استان برای بازدید، نصب کنتور و تامین سوخت مورد نیاز مولد اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.