برگزاری رزمایش هوایی ناتو

آلمان از میزبانی بیش از ۲۵۰ جنگنده کشور‌های عضو ناتو برای برگزاری رزمایش هوایی خبر داد.

با پایان یافتن جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز ماهیت خود را از دست داده و آمریکا به دلیل نبود قدرت همتراز در نظام بین المللی سیاست‌های متوهمانه لیبرال هژمونی را در جهان در پیش گرفت. با این حال، با تغییر ساختار نظام بین الملل از تک قطبی به چند قطبی و در ادامه شروع جنگ اوکراین، بار دیگر اهمیت ائتلاف نظامی ناتو برای کشور‌های غربی مورد توجه قرار گرفت. سازمان ناتو برای نشان دادن قدرت بازدارندگی خود اکنون به دنبال انجام رزمایش‌های مختلف در قاره اروپاست. 

به گزارش تله تریدر، سازمان ناتو از برگزاری بزرگترین رزمایش هوایی خود در تاریخ این ائتلاف نظامی خبر داد.

بر این اساس، مقامات بلندپایه در آلمان و آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کردند ناتو قرار است بزرگترین رزمایش هوایی خود را به منظور نشان دادن سطح آمادگی خود در راستای مقابله با تهدیدات از ۱۲ تا ۲۳ ژوئن در آلمان برگزار کند. 

مقامات رسمی می‌گویند در این رزمایش هوایی قرار است بیش از ۱۰ هزار پرسنل نظامی به همراه ۲۵۰ جنگنده از ۲۵ کشور حضور داشته باشند. 

اِمی گاتمن، سفیر آمریکا در آلمان در این باره به رسانه‌ها گفت: این رزمایش بسیار تاثیرگذار بوده و قرار است چابکی و سرعت عمل نیروی هوایی ناتو را به عنوان واکنش دهنده (به تجاوزات) به معرض نمایش بگذارد. 

او در ادامه با کنایه به مقامات روسی اعلام کرد: رهبران جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه احتمالا اقدام به نکته برداری درباره قدرت نیروی هوایی ناتو خواهند کرد!

یکی از مقامات بلندپایه نیروی هوایی آلمان نیز با رد گمانه زنی‌های مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر انجام این رزمایش برای مقابله مستقیم میان ناتو و روسیه خاطرنشان کرد: این رزمایش هوایی کاملا ماهیت دفاعی داشته و قرار است پروازی در اطراف کالینینگراد روسیه انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر ناتو
آخرین اخبار