کاهش قیمت تمام شده با افزایش عرضه زمین محقق می شود

کارشناس مسکن گفت: با افزایش عرضه زمین ما شاهد کاهش قیمت مسکن و اجرایی شدن مجدد فرهنگ ایرانی اسلامی خواهیم بود.

غلامی یک کارشناس مسکن  گفت: گرچه طی چند سال گذشته استفاده از فناوری های نوین در حوزه مسکن افزایش یافت، اما در این خصوص هنوز با استاندارهای جهانی فاصله بسیار زیادی داریم. 

به گفته او، بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه در حوزه نهضت ملی مسکن باید همکاری ها خود را افزایش دهند تا شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌ها باشیم.

این کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه افزایش عرضه زمین خود زمینه اجرای پروژه های  ویلایی سازی و ساخت یک طبقه سازی می شود، افزود: دولت باید عرضه زمین را در این بخش افزایش دهد و از سوی دیگر با تامین زیرساخت های لازم اقدامات و هماهنگی لازم را برای سازندگان جهت ساخت مسکن فراهم کند. 

او ادامه داد: استفاده از  ظرفیت های صنعتی سازی و فناوری های نوین خود می تواند زمینه ساز دور شدن از سنتی سازی و همچنين کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن به ویژه پروژه‌ های نهضت ملی مسکن شود.

غلامی گفت: ویلایی سازی و ساخت خانه های حیاط دار فرهنگ و سنت و معماری ایرانی اسلامی است که در این بخش همواره حمایت های لازم از سازندگان  باید با  تخصیص اعتبار و همچنین عرضه زمین انگیزه برای اجرایی شدن بیشتر این طرح فراهم کند.

نمایشگاه بین المللی فناوری های نوین ساخت وساز ۱۶ خرداد آغاز و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد و برگزاری این نمایشگاه نقش بسیار موثری در تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن و همچنين کاهش قیمت تمام دارد چراکه صنعتی سازی و استفاده از فناوری های نوین خود می تواند به روش های سنتی سازی را از این حوزه جدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار