بارندگی سیل آسا در پاکستان ۲۵ قربانی گرفت

بارش باران‌های سیل آسا در پاکستان ۲۵ قربانی و ۱۴۵ زخمی برجای گذاشت.

 بارش باران‌های شدید و سیل آسا در بخش‌های مختلف ایالت خیبرپختونخوا در پاکستان به کشته شدن ۲۵ نفر و زخمی شدن ۱۴۵ شهروند منجر شد.

به گزارش‌ای بی سی نیوز، ستاد ملی مدیریت بحران پاکستان با بیان اینکه ورود سامانه بارشی به ایالت خیبرپختونخوا در غرب این کشور باعث آب گرفتگی معابر و مسدود شدن راه‌های ارتبطی شده است تصریح کرد: در سه منطقه از این ایالت در معرض بارش شدید قرار گرفتند که به دنبال آن برج‌های مخابراتی و برق رسانی خیبرپختونخوا آسیب جدی دید.

در این بیانیه تاکید شده است: گروه‌های امدادی به منطقه اعزام شده اند تا به آسیب دیدگان کمک کنند، ولی تاکنون ۲۵ نفر در این بارندگی‌ها جانشان را ازدست داده اند و ۱۴۵ نفر هم زخمی شده اند.

همچنین پس از بارندگی‌های سیل آسا در این ایالت، اغلب ساکنان این منطقه از بیم سیل و رانش زمین مجبرو به ترک خانه‌های خود و عزیمت به استان‌های همجوار شده اند.

ارداه هواشناسی پاکستان هم با تاکید بر اینکه بارش‌های سیل آسا طی روز‌های آینده مناطق مختلف این کشور را در برخواهد گرفت، از اعلام وضعیت اظطراری در مناطق آسیب پذیر این کشور خبر داد.

سال پیش هم سیل و رانش زمین درپی بارش شدید باران‌های موسمی در مناطق مختلف پاکستان صد‌ها کشته و مصدوم برجای گذاشت و به بسیاری از واحد‌های مسکونی نیز خسارت وارد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خوش بحالشون چقدر بارون اومده
آخرین اخبار