۵۰ حلقه چاه برای تامین آب منطقه سیستان و زاهدان حفر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: برای تأمین آب موردنیاز منطقه سیستان و شهر زاهدان طی پنج ماه اخیر ۵۰ حلقه چاه در سه دشت حرمک، هامون هیرمند و شیله حفر شده است.

علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان  گفت: ۵۳ درصد آب زاهدان وابسته به چاه نیمه‌ها بود که با توجه به افت حجم آب در این مخازن از آذرماه سال گذشته پیشنهاد استفاده از منابع خارج از حوزه شهر زاهدان ارائه شد که در این رابطه سه حوزه دشت حرمک، دشت هامون هیرمند و دشت شیله برای این مهم شناسایی شده اند.

وی افزود: ۱۵ حلقه چاه در دشت حرمک، ۳۵ حلقه در دشت هامون هیرمند حفر و حدود ۱۰ حلقه نیز در دشت شیله در حال حفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در دشت شیله ۶ دستگاه حفاری به طور شبانه‌روز در حال فعالیت هستند و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ حلقه چاه در این منطقه حفر شود.

وی تصریح کرد: در دشت حرمک خط برق و آب انجام و چاه با دبی ۴۰۰ لیتر در ثانیه در مدار قرار گرفته و در دشت هامون هیرمند نیز حدود یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه برداشت که خطوط برق تقریباً با پیشرفت بیش‌از ۸۵ درصد در روز‌های آینده به اتمام می‌رسد.


قاسمی خاطرنشان کرد: تست مقدماتی در تیرماه انجام خواهد شد و با نصب آب‌شیرین‌کن تمامی خطوط وارد مدار می‌شوند تا مردم سیستان و زاهدان نگرانی بابت تأمین آب آشامیدنی نداشته باشند.
وی گفت: فاز اول این طرح برای تأمین آب آشامیدنی زاهدان تا پایان شهریورماه وارد مدار خواهد شد.

برچسب ها: چاه آب ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
الله اکبر.چه به روز ایران آوردن
آخرین اخبار