انجام ۸۸۷۹ تراکنش طرح کالابرگ الکترونیک در همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای آغاز طرح کالابرگ الکترونیک در استان همدان ۸۸۷۹ تراکنش صورت گرفته است.

یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: دولت با هدف کمک به اقشار محروم و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و به منظور هدفمندی یارانه‌ها و کنترل تورم و بازار، سیاست افزایش یارانه به دهک‌های یک، دو و سه را در دستور کار قرار داد.

او با بیان اینکه براساس این طرح ۸۰ هزارتومان به یارانه خانوار‌های سه دهک اول اضافه می‌شود، تصریح کرد: از۱۳ خرداد ۱۴۰۲ اعمال افزایش به یارانه این دهک‌ها آغاز شده و شرط استفاده از این مزایا خرید الکترونیکی و هزینه کردن ۷۰ درصد یارانه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد: جامعه هدف این طرح در استان همدان۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر در قالب ۲۳۶هزار و ۴۸۰ خانوار در بحش‌های روستایی و شهری است.

شعبانی افزود: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه اجرای این طرح، نسبت به تشکیل ستاد‌های استانی و شهرستانی اقداماتی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به پوشش ۹۵ درصدی اجرای این طرح در استان همدان، تصریح کرد: ۱۳ مجموعه فروشگاه زنجیره‌ای و اصناف در بخش‌های مختلف شهری و روستایی در این طرح شرکت دارند و ۲۰۴۷ ترمینال یا پُز فروشگاهی درحال فعالیت هستند.

شعبانی با بیان اینکه ۱۰ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی به وسیله دولت به یارانه بگیران ارائه می‌شود که قیمت و برند‌های این کالا‌ها متفاوت است، افزود: شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج ۱۰ قلم کالای اساسی هستند که مشمول این طرح می‌شوند.

او با بیان اینکه فروشگاه‌ها برای اجرای این طرح باید نرم افزار «شما» را در ساختار دریافت و پرداخت داشته باشد، گفت: برای اینکه میزان استقبال مردم از این طرح باید یک دوره یکماهه از هزینه کرد خانوار بگذرد، اما براساس آمار از ۱۳ خرداد تا کنون ۸۸۷۹ تراکنش در استان صورت گرفته است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تاکید براینکه مجریان طرح کالا برگ الکترونیک کمک کنند تا فرهنگ خرید‌های الکترونیک در جامعه رونق پیدا کند، به شهروندان توصیه کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری بوده و الزامی نیست، اما با توجه به اهداف طرح، کنترل بازار و تورم و کمک به اقشار محروم، از همه آحاد دهک‌های یک، دو و سه دعوت می‌کنیم با مشارکت حداکثری مسئولان را یاری دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.