آمادگی همه نیروگاه‌های حرارتی کشور برای تامین برق پایدار در تابستان

مدیرعامل برق حرارتی کشور گفت: تمامی واحد‌های نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روز‌های اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.

عبدالرسول پیشاهنگ در جریان بازدید از نیروگاه شهیدسلیمی نکا، گفت: با انجام بی‌وقفه فعالیت‌های تعمیراتی در ماه‌های گذشته، تمامی واحد‌های نیروگاهی برای تامین انرژی پایدار شبکه سراسری در روز‌های اوج مصرف برق تابستان آماده هستند.

او تامین نیاز شبکه برق کشور در ایام پیک مصرف را امری حساس و ضروری خواند و بر جدیت بیشتر و تلاش جهادی همه کارکنان بخش تولید برای به حداکثر رساندن ظرفیت و حفظ آمادگی مستمر واحد‌های نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی همچنین از تأمین آب نیروگاه نکا به عنوان چالش‌های جدی این مجموعه یاد کرد و افزود: با توجه به کاهش سطح آب دریا برای سیستم خنک‌کاری و کمبود آب مصرفی واحد‌ها برای تولید بخار، لازم است که عملیات رفع نواقص فاز اول و به مدار آوردن فاز دوم سیستم آب شیرین‌کن آب دریا و لایروبی حوضچه آب‌گیر نیروگاه با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

پیشاهنگ همچنین از روند پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر واحد‌های بخاری، پمپ‌خانه آب دریای نیروگاه بخار و و نیز سیستم آب شیرین‌کن دریا بازدید کرد.

در جریان بازدید مدیرعامل برق حرارتی از نیروگاه نکا اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام نیروگاه در راستای رفع محدودیت و افزایش آمادگی واحد‌ها از جمله پیشرفت کار تعمیرات اساسی واحد دو گازی، لایروبی حوضچه آبگیر، تعمیرات فاز اول و میزان پیشرفت نصب تجهیزات فاز دوم سیستم آب شیرین‌کن، ارتقای توان و بازدهی پمپ‌های آب دریا و نیز نتایج مطالعات انجام شده در خصوص چالش سرعت گرفتن روند کاهشی سطح آب دریای خزر مطرح و بر چاره‌اندیشی و یافتن راهکار‌های مناسب برای برون رفت از این مشکلات تأکید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۸:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
اگر همه کارخانجات مادر و اصلی کشور را مجبور به ساخت نیروگاه‌های پاک خورشیدی و بادی میکردیم حالا اینگونه نبودیم
همه کارخانجات دودزا مسولیت اجتماعی تولید انرژی پاک در وحله اول برای خود و سپس برای مردم کشورشان دارند و این حداقل کار آنها در مسولیت اجتماعی پذیری میتواند باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
وقتی میگید آمادگی داره یعنی دروغه نداره وقتی میگید مرغ ارزون شد دروغ میگید مسولین کی راس گفتن فقط بلدن دروغ تحویل مردم بدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
از قطع زیاد برق و صادر نشدن کارت ملی رسیدیم به عدم قطعی برق و صدور کارت ملی و آزادسازی سواحل و احیا ارومیه و...
امید که سایر مشکلات هم حل بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
از همین الان توی این گرما هر هفته قطعی برق داریم حداق هر نوبت یک تا دو ساعت؛ برق پایدار کجا بود؟!
خدا به داد تابستون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آلبانی برق زیاد میره نه؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۳:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

میزان بارندگی ها ۱۰ درصد افزایش داشته، اگر نمی توان آب های جاری را به مخازن‌ هدایت کرد، به فکر آب بند جدید باشید.