رزمایش منطقه‌ای آمادگی نحوه مواجهه با افت فشار گاز در مهاباد برگزار شد

رزمایش آمادگی مقابله با افت فشار گاز و قطعی در سرما با حضور ۶ شهر آذربایجان غربی به میزبانی مهاباد برگزار شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه برگزاری رزمایش آمادگی مقابله با افت فشار گاز و قطعی در سرما گفت: با توجه به احتمال افت محسوس دما در فصل سرما و احتمال افت فشار و یا قطع گاز برگزاری این رزمایش می‌تواند موجب افزایش آمادگی و ظرفیت نهاد‌های خدمات رسان شهری در مواقع بروز بحران و افزایش ضریب اطمینان و کنترل بحران شود.

وی افزود: این رزمایش با مشارکت شهر‌های مهاباد، بوکان، ارومیه، نقده، پیرانشهر و سردشت برزگار و برای اثرگذاری بیشتر و ارائه نتایج مطلوب به مدت ۲۴ ساعت ادامه خواهد یافت.

عباسی اضافه کرد: در این رزمایش عملکرد نهاد‌های خدمات رسان مورد ارزیابی قرار گرفته و با بررسی نتایج و دستاورد‌های حاصل از این رزمایش تمهیدات لازم جهت تامین و تکمیل نواقص فنی و تجهیزاتی ادارات مرتبط به امکانات مورد نیاز در مواقع بحران و قطعی گاز به کار گرفته خواهد شد.

مقام عالی شهرستان افزود: در این رزمایش همچنین توانایی‌ها و میزان آمادگی اورژانس، پلیس، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر نیز سنجیده و ارزیابی می‌شود.

افت فشار و مصرف بالای گاز در سطح مهاباد فرضیه اجرای این رزمایش به شمار می‌رود، که برای واقعی‌تر کردن انجام رزمایش، قسمتی از شبکه تازه احداث به خطوط گازدار اتصال می‌یابد و به همین دلیل، گاز تعدادی از مشترکان خانگی، مدارس، صنایع و ادارات شهرستان قطع و پس از تزریق گاز دوباره وصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.